AG Ascento blaast 20 kaarsjes uit en ontvangt een gouden medaille!

 

Hiep hiep hiep, hoera! In 2023 bestaat AG Ascento 20 jaar, en dat willen we graag met jullie, onze lezers, vieren.

2003 ... waar is de tijd? We zouden deze bijzondere verjaardag kunnen vieren met een flinke dosis nostalgie, maar dat gaan we niet doen. We maken liever van deze gelegenheid gebruik om een nieuwe collega voor te stellen! Het Sales Support-team van AG Ascento werd immers versterkt met de komst van Yannick Lefèbvre. Samen met Fabienne Differding, die aan de wieg stond van AG Ascento, vormen ze de pijlers van het team.

20 jaar AG Ascento en een geweldig team ...
Let’s celebrate!


Fabienne, Yannick, kunnen jullie zich misschien eerst even kort voorstellen?


F:
Mijn naam is Fabienne Differding en ik word 59 in 
2024. In augustus 2003 ben ik in het AG Ascento-avontuur gestapt, dus vanaf het prille begin. Daarvoor werkte ik 3 jaar bij AG, in de dienst Financial Relations. Ik ben 34 jaar getrouwd - wat vliegt de tijd (lacht) - en ik heb twee dochters en twee kleinkinderen. Ik ben ook een echte hondenliefhebber. Zelf heb ik een Duitse herder waarmee ik veel tijd doorbreng. In mijn vrije tijd gaan mijn man en ik graag op reis. We houden ook van duiken.

Y: Ik ben Yannick Lefèbvre en na mijn studies, in 2017, ben ik meteen bij AG van start gegaan. Na een opleiding van 8 maanden ben ik begonnen in de dienst Claims bij Bank Channel. Begin 2023 was het tijd voor een nieuwe uitdaging binnen AG, want ik wou graag meer contact met klanten. AG Ascento was de perfecte match. Wat een geweldig team! Ik ben echt blij dat ik de stap heb gezet. Daarnaast hou ik van kokkerellen en van het uitproberen en verbeteren van nieuwe recepten. Ik reis ook heel graag om zo nieuwe culturen te ontdekken en natuurlijk de lokale specialiteiten te proeven (lacht).


Wat is je rol in het AG Ascento-team? Wanneer kom je in contact met onze klanten?

 

F: Ik help klanten die advies of informatie willen over de verschillende AG Ascento-producten. Ik ondersteun ook onze salesteams bij hun contacten met klanten en bij hun administratieve taken.

Daarnaast contacteer ik regelmatig potentiële klanten om hen te helpen de beste formule te kiezen en zo het meeste uit hun groepsverzekeringskapitaal te halen. Als ze hun keuze hebben gemaakt, zorg ik voor alle administratieve formaliteiten en blijf ik beschikbaar voor hen tijdens de hele duur van het contract.

Y: Zoals Fabienne net al zei, doen wij het voorbereidende werk voor onze salescollega’s. Bovendien hebben we dagelijks contact met klanten voor allerlei vragen. Het is onze taak om hen zo goed mogelijk te helpen. We zijn ook betrokken bij de communicatie met klanten van wie het contract afloopt. Verder werken we op elk moment nauw samen met onze collega’s van het AG Ascentobeheerteam om ervoor te zorgen dat onze klanten de beste ondersteuning krijgen.

 

Hebben jullie misschien een leuke anekdote over jullie tijd bij AG Ascento?


F: Toen ik bij AG Ascento begon, was ik nog niet erg vertrouwd met de productkarakteristieken. Een potentiële klant kwam het kantoor binnen en vroeg me om informatie over onze producten. Die meneer was Nederlandstalig, en ik dacht dat ik me vrij goed kon redden in het Nederlands. Maar praten over een product dat ik nog niet zo goed kende, zelfs in het Frans, was een ander paar mouwen. Aan het einde van ons gesprek vertelde hij dat hij een contract wou afsluiten.

Na het ondertekenen van de documenten zei hij vriendelijk tegen me: «Fabienne, ik spreek ook Frans, maar ik wou je niet onderbreken in het Nederlands». Ik was een beetje verbaasd, maar toen moesten we allebei lachen. Uiteindelijk was ik heel blij, want ik had niet alleen mijn klant geholpen, ik had ook meer vertrouwen gekregen in mijn kennis van het Nederlands. Deze klant is bovendien trouw gebleven aan AG Ascento.

Y: Omdat ik nog maar net begonnen ben in mijn nieuwe functie, heb ik nog niet echt grappige verhalen te vertellen.

 

Wie is de grappenmaker in het AG Ascento-team?
 

F: Dat is moeilijk te zeggen. We lachen allemaal graag.

Y: Maar Michel Moreau, onze salesverantwoordelijke, is echt hilarisch.

 

Een laatste vraag: nog eens 20 jaar erbij in het AG Ascento-team?
 

F: Gezien mijn leeftijd is dat niet mogelijk ... tenzij de regering de pensioenleeftijd nog eens optrekt (lacht).

Y: Met heel veel plezier. Bij AG Ascento heb ik het gevoel dat we het verschil kunnen maken dankzij de kwaliteit van onze service en het frequente contact met onze klanten. En dat is eens zo belangrijk in de digitale wereld van vandaag.

 

AG krijgt gouden EcoVadismedaille voor duurzaamheid
 

Het is niet alleen 20 jaar AG Ascento waar we trots op kunnen zijn. AG is ook zeer vereerd met haar eerste gouden EcoVadis-medaille.

EcoVadis is een onafhankelijk ratingbureau dat de duurzaamheidsinspanningen van bedrijven wereldwijd beoordeelt. In 2023 kent het de gouden medaille toe aan AG. AG behoort nu wereldwijd tot de 5% best presterende bedrijven op het vlak van duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

EcoVadis beoordeelt meer dan 100.000 bedrijven in 200 sectoren en 175 landen. AG kan trots zijn op deze prestatie, want het moest aan heel wat criteria voldoen op het vlak van milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen.

Olivier Colsoul