Mijn favorieten 0

Er start een nieuwe collega in uw bedrijf

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan
We leggen u in vijf stappen uit wat uw verplichtingen zijn en hoe u een nieuwe collega kan aansluiten bij uw hospitalisatie- of groepsverzekering(en).

Verwelkomt u een nieuwe collega?


Dan hebt u ongetwijfeld enkele interessante extralegale voordelen in petto. Een groepsverzekering, overlijdensdekking of hospitalisatieverzekering. Wie weet zelfs een verzekering ambulante zorgen of arbeidsongeschiktheid. Om u te helpen bij de administratieve rompslomp, volgt u gewoon deze 5 stappen.

Stap 1: Bepaal de rechten van uw nieuwe collega

Pensioenplannen


Bekijk uw plan(nen) en check in welke categorie en in welk plan uw nieuwe collega aangesloten moet worden.

Voor pensioenplannen, de overlijdensdekking en de verzekering arbeidsongeschiktheid gebeurt de aansluiting volgens de aansluitingsvoorwaarden in het reglement.

 

Gezondheidszorgverzekeringen


Voor de plannen hospitalisatie en ambulante zorgen hangt alles af van de overeenkomst, die in een verplichte of facultatieve aansluiting kan voorzien.

Tip: als de overeenkomst daarin voorziet, kunnen de gezinsleden van de nieuwe collega ook worden aangesloten bij de gezondheidszorgverzekeringen. Het is dan wel belangrijk dat u ons de informatie bezorgt over de gezinssamenstelling van uw nieuwe collega.

Als de aansluiting van de gezinsleden verplicht is, maar deze al een hospitalisatieverzekering hebben bij een andere verzekeraar, hebben we een attest van aansluiting van die andere verzekeraar nodig.

U vindt alle plannen van uw onderneming op AG EB Online.

mobile-highlight-img
Neem het reglement van de groepsverzekering en de overeenkomst van de gezondheidszorgverzekeringen erbij voor alle details.

mobile-highlight-img
U kan al uw gegevens eenvoudig verzenden via AG EB Online.

Stap 2: Verzamel de gegevens en bezorg alle wettelijke info.

Verzamel alle gegevens voor de aansluiting


Onder ‘Formulieren’ vindt u per type plan een formulier waarop u samen met uw medewerker alle gegevens voor de aansluiting kan invullen. U kan alle gegevens makkelijk digitaal verzenden via AG EB Online.

 

Bezorg uw werknemer alle wettelijke en nuttige info


Geef hem het formulier ‘Aanduiding/wijziging van begunstigden' als de aangeslotene de in het reglement voorziene standaardvolgorde van begunstigden bij overlijden wil aanpassen.

Wet-Verwilghen (gezondheidszorgen)

Volgens deze wet hebt u enkele verplichtingen. Zo moet u uw werknemer op de hoogte brengen van de mogelijkheid om de beroepsgebonden dekking – na verlies ervan – individueel voort te zetten, en ook van de mogelijkheid tot prefinanciering:

  • Bezorg uw medewerker die is aangesloten bij een collectief plan hospitalisatie en/of arbeidsongeschiktheid en/of ambulante zorgen het document ‘prefinanciering’ over de mogelijkheid om deze verzekeringen individueel voort te zetten. Laat dit document ondertekenen voor ontvangst.
  • Bezorg uw werknemer die enkel aangesloten is bij een collectief hospitalisatieplan de ‘troevenfiche AG Care Vision’. Met deze verzekering kan uw werknemer de latere premiestijging bij een individuele voortzetting van een collectief hospitalisatieplan opvangen.

U vindt meer info over AG Care Vision op onze website voor particulieren.

Bezorg uw werknemer ook zeker een kopie van het reglement van de groepsverzekering en/of de overeenkomst gezondheidszorgen.

Waar vindt u deze documenten?
Alle documenten zijn beschikbaar op AG EB Online.

Stap 3: Breng AG Employee Benefits & Health Care op de hoogte

Elke nieuwe aansluiting moet zo snel mogelijk meegedeeld worden aan AG Employee Benefits & Health Care.

De snelste manier? AG EB Online.

Kies de taak ‘Nieuwe aansluiting’ in het menu ‘Aangeslotenen' > 'Aansluiting’ en volg de stappen.

mobile-highlight-img
AG EB Online is de snelste manier om een nieuwe aansluiting mee te delen.

mobile-highlight-img
Op MyAG Employee Benefits vinden uw medewerkers alle informatie over hun aanvullende voordelen bij AG Employee Benefits & Health Care.

Stap 4: Informeer uw medewerker over de aansluiting.

Zodra de aansluiting in orde is, geeft u uw medewerker toegang tot een beveiligd onlineplatform met alle informatie over de aanvullende voordelen bij AG Employee Benefits & Health Care.

Uw medewerker krijgt via mail met een uitnodiging om in te loggen op MyAG Employee Benefits. Dankzij deze beveiligde toegang zijn alle gegevens van uw medewerker volledig gepersonaliseerd. Uw medewerker kan zelfs persoonlijke pensioenfiches downloaden!

Meer weten over MyAG Employee Benefits? Check dan de productpagina.


Stap 5: Start de dekking

Zodra de nieuwe aansluiting geregistreerd staat in onze systemen, kan u de premies consulteren op uw borderellen of factuur op AG EB Online.

Als uw medewerkers voor een of meerdere verzekeringen zelf een (deel van de) premie betalen, bijvoorbeeld bij een verzekering ambulante zorgen, dan krijgen zij rechtstreeks de betalingsberichten in de bus.

mobile-highlight-img
Met AG EB Online kan u ook uw borderellen en facturen bekijken.

Meer informatie voor uw medewerkers op MyAG Employee Benefits