Mijn favorieten 0

Uw hospitalisatieverzekering in het buitenland

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan

Vraagt u zich af of uw hospitalisatieverzekering tussenkomt bij een ongeval of ziekte in het buitenland? En of u een verzekeringsattest nodig hebt? We zetten alles voor u op een rijtje!

 

U hebt een collectieve hospitalisatieverzekering bij AG met de waarborg ‘Bijstand in het buitenland’? Dan mag u op uw twee oren slapen: op reis genieten uw medewerkers en uzelf een zeer kwalitatieve bescherming.



Voor u vertrekt: vraag tijdig uw verzekeringsattest aan
 

Vergeet zeker niet om op voorhand een verzekeringsattest aan te vragen. Steeds meer landen vragen dit attest als bewijs dat u gedekt bent voor medische kosten in het buitenland en repatriëring naar België. Meer info over dit attest vindt u op onze hospitalisatiewebsite.

U kan uw verzekeringsattest rechtstreeks aanvragen op de website van onze bijstandsverlener. Uw gegevens worden automatisch verwerkt en u krijgt uw attest binnen de 24 uur via e-mail. 

Deze info is zeker ook belangrijk voor uw medewerkers.


 

Wereldwijde bescherming
 

Bij een ziekenhuisopname in het buitenland​ kunnen de taalbarrière en cultuurverschillen een extra hinderpaal vormen. In dat geval is het belangrijk om vooraf te weten dat u, uw medewerkers (en eventueel hun gezinsleden) in het buitenland uitgebreid gedekt zijn. Een overzicht!

Uw hospitalisatieverzekering​ komt wereldwijd tussen bij een onvoorziene ziekenhuisopname en, na akkoord van het ziekenfonds, zelfs bij een geplande hospitalisatie.

 

  • Alle medische kosten (honoraria, verblijfskosten en medicatie), ook in een eenpersoonskamer
  • ​Als u ook koos voor de waarborg Bijstand in het buitenland:​
    • Dringend vervoer naar het ziekenhuis
    • Dringende medische hulp​
    • Kosten voor een eventuele repatriëring naar België
    • Opzoekings- en reddingskosten (bv. na een ongeval of een natuurramp, tot maximaal 5.000 euro)
    • Eventuele verblijfskosten voor een familielid dat ter plaatse gaat om de patiënt bij te staan
    • ​...

Meer weten over de waarborgen bij een opname in het buitenland? Download de flyer.

 

Niets voorschieten dankzij de derdebetalersregeling
 

In het buitenland genieten de meeste verzekerden de derdebetalersregeling.

Dat betekent dat u ter plaatse in het ziekenhuis niets hoeft voor te schieten. De ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks verzonden naar AG, dat alles meteen met het ziekenhuis regelt.

Bovendien kunnen ook de medische kosten gemaakt in België tot drie maanden na de opname in het buitenland terugbetaald worden via de hospitalisatieverzekering.

 

Wat te doen bij een opname in het buitenland? 
 

Bij een opname in het buitenland moeten AG en het ziekenfonds zo snel mogelijk verwittigd worden. De melding kan gebeuren door de patiënt zelf, maar ook door een familielid of door u als werkgever.

  • Neem zo snel mogelijk contact op met Touring, de bijstandsverlener van AG 

Bel hiervoor +32 (0)2 664 01 70 (24/7 bereikbaar)​

  • Breng het ziekenfonds op de hoogte

De hospitalisatieverzekering regelt vanaf dan alle administratie, tot en met de terugbetaling. 

U en uw werknemers vinden alle informatie over onze bijzonder uitgebreide service in het buitenland terug op My Global Benefits of op ag.be/hospi. Samen kijken we de zomer met veel reiskriebels tegemoet!


Hebt u een vraag over de buitenlanddekking? Of wil u uw bestaande hospitalisatieverzekering uitbreiden met de waarborg Bijstand in het buitenland? Contacteer ons dan via de groene knop.​