Mijn favorieten 0

Het is tijd voor de jaarlijkse aanpassing van uw waarborgen

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan
Eén keer per jaar worden de waarborgen van uw groepsverzekering aangepast. Lees hier hoe dat precies in zijn werk gaat.

Wat moet u weten over de jaarlijkse aanpassing van uw waarborgen?

De waarborgen van uw groepsverzekering zijn meestal berekend op basis van het salaris van uw medewerkers. Bij de jaarlijkse bijwerking van dat salaris herbekijken we ook de verzekerde waarborgen. In een bonusplan worden op vaste tijdstippen bonussen gestort. In beide gevallen is een jaarlijkse aanpassing nodig.

Wat moet u doen voor de jaarlijkse aanpassing van uw waarborgen?

Twee maanden voor de aanpassing vragen we u via mail om ons de nieuwe salarissen of bonussen door te geven. Deze mail bevat een link naar AG EB Online waar u een bestand kan downloaden met per aangeslotene de gegevens die we op dat moment hebben. In dat bestand vult u de salarissen of bonussen in en u laadt het daarna op dezelfde plaats op het platform op.

Voor een correcte aanpassing is het belangrijk dat u de nieuwe salarissen of bonussen zo snel mogelijk doorgeeft. Zijn ze nog niet gekend op de datum van de aanpassing, dan kan u overwegen om de aanpassing structureel later in het jaar in te plannen. Bespreek het met uw accountmanager.
mobile-highlight-img
Deel nieuwe salarissen of bonussen twee maanden voor de aanpassing mee.

mobile-highlight-img
Belangrijk: alleen salarissen en bonussen kunnen via het aanpassingsbestand worden doorgegeven.

Waar moet u op letten bij het doorgeven van de informatie?

Wanneer u de gegevens doorgeeft, moet u met de volgende zaken rekening houden:

  • Om fouten en verkeerde interpretaties te vermijden, mogen de salarissen of bonussen alleen via het bestand op AG EB Online doorgegeven worden. Zelfgemaakte XLS-files of andere documenten worden niet aanvaard.
  • In het bestand kan u alleen de salarissen of bonussen invullen (en eventueel het rijksregisternummer als dat veld nog leeg is). Alle andere wijzigingen horen niet thuis in dit bestand. Ze moeten worden doorgegeven via AG EB Online op het ogenblik dat ze zich voordoen. Merkt u bij het invullen van het bestand dat bepaalde wijzigingen niet werden doorgevoerd, dan geeft u ze best eerst door vóór u het bestand met de salarissen of bonussen opnieuw oplaadt.
  • Het is belangrijk dat u de salarissen doorgeeft op voltijdse basis en volgens de frequentie (maandelijks of jaarlijks) die in het bestand is aangeduid.
  • Komt een ingevuld salaris in het rood te staan, dan betekent dit dat het lager of aanzienlijk hoger is dan het jaar voordien. U checkt dan best of het wel correct werd ingevuld.

Wat gebeurt er nadat u de salarissen en bonussen hebt doorgegeven?

Zodra we uw update hebben, duurt het standaard zes weken voor de aanpassing van uw groepsverzekering verwerkt is.Afhankelijk van het type plan krijgt u dan de fiches die u aan uw medewerkers moet overhandigen. AG kan deze fiches ook elektronisch ter beschikking stellen van uw medewerkers via MyAG Employee Benefits.


Tip
: de pensioenfiches zijn altijd beschikbaar op MyAG Employee Benefits.

Ontdek snel alle voordelen van deze handige tool.

mobile-highlight-img
Na de aanpassing zijn de fiches beschikbaar op MyAG Employee Benefits

Meer informatie voor uw medewerkers op MyAG Employee Benefits