De huidige gezondheidscrisis stelt ons voor diverse uitdagingen, waaronder de verminderde toegang tot zorg met verstrekkende gevolgen voor werkgevers: hoger ziekteverzuim, lagere productiviteit en dus stijgende kosten.
Door te investeren in My Care Premium by AG krijgen uw werknemers, naast de bestaande diensten van My Care, niet alleen toegang tot digitale medische tools, zoals de uiterst betrouwbare en 24/7 beschikbare Symptom Checker ontwikkeld en gevalideerd door artsen, maar ook tot onmiddellijk medisch advies van erkende Belgische artsen via videoconsultatie op de Doktr-app. Het is een stap naar een gezondere en productievere werkomgeving en een waardevol bewijs van toewijding aan het welzijn van uw werknemers.
GA SNEL NAAR
Voordelen voor u als werkgever?
My Care Premium altijd binnen handbereik met de MyAG Employee Benefits app
Waarom My Care Premium?
- De huidige zorgcrisis
De gezondheidszorg in ons land staat onder druk. De vergrijzing van de bevolking zorgt voor een toenemende zorg- en preventievraag. Tegelijkertijd is er een nijpend tekort aan zorgverleners veroorzaakt door de huidige pensioneringsgolf en de groeiende behoefte van het medisch personeel aan een evenwichtiger werk-privéleven. Dit leidt tot verminderde werkuren, een afname van het aantal aangenomen patiënten en langere wachttijden.
- 75% van de Belgische huisartsen ontvangt niet of nauwelijks nog nieuwe patiënten.
- De gemiddelde huisarts behandelt 1.200 patiënten, tegenover 2.500 patiënten door de pensionerende generatie.
- De wachttijden voor fysieke consultaties kunnen oplopen tot 2 weken, zelfs voor vaste patiënten.
Als werkgever heeft dit directe gevolgen voor u. De beperkte toegang tot tijdige en adequate zorg kan langere herstelperiodes bij ziekte van uw werknemers betekenen, wat de productiviteit van uw organisatie beïnvloedt. Een ander verontrustend gevolg is het ongecontroleerde presenteïsme, waarbij werknemers ondanks hun ziekte toch op het werk verschijnen. Dit kan op termijn schadelijk zijn voor hun gezondheid en voor uw rentabiliteit.
- Digitale zorgoplossingen: een trend die blijft
De coronapandemie heeft de medische wereld op zijn kop gezet en de digitale gezondheidszorg een prominente rol gegeven. Uit onderzoek blijkt dat in 2020 15,1% van de medische consultaties online plaatsvond, wat neerkomt op 11 miljoen teleconsultaties in het eerste covid-jaar. Wat oorspronkelijk begon als een noodzakelijke aanpassing heeft zich intussen gevestigd als een vast onderdeel in de gezondheidssector. Zo registreerde het RIZIV tussen augustus 2022 en juni 2023 5,7 miljoen teleconsultaties.
Zowel patiënten als zorgverleners verwelkomen deze nieuwe vorm van zorgverlening. Uit een enquête onder bijna 8000 respondenten bleek dat 77% (zeer) tevreden was over teleconsultaties. Daarnaast heeft bijvoorbeeld ook Doktr sinds de lancering van de app een indrukwekkende gebruikerstevredenheid van 93% weten te bereiken. Digitale gezondheidsoplossingen vormen dus een waardevolle aanvulling op de traditionele zorgverlening en een hoeksteen van de toekomstige gezondheidszorg.
Wat houdt My Care Premium in?
My Care Premium, exclusief en 24/7 toegankelijk via de MyAG Employee Benefits app, stelt uw werknemers in staat om snel en eenvoudig toegang te krijgen tot de digitale medische tools die ze nodig hebben, zonder afspraak, verplaatsing of tijdverlies. Zo kunnen ze om het even waar en wanneer kwalitatieve medische informatie krijgen en zo snel gerustgesteld worden, of ze nu midden in de nacht een dringende medische vraag hebben of een arts willen raadplegen tijdens een buitenlandse reis waar de taalbarrière en onbekende omgevingen een obstakel kunnen zijn in de zoektocht naar zorgverlening.
Naast de bestaande diensten van My Care by AG, zoals een eenvoudige toegang tot de Doktr-app, geeft My Care Premium toegang tot:
- Symptom Checker, partner van AG.
Met de 24/7 beschikbare Symptom Checker voeren uw werknemers hun symptomen in, waarna ze een lijst krijgen met mogelijke aandoeningen. In tegenstelling tot de vaak willekeurige en onbetrouwbare resultaten van zoekmachines biedt de Symptom Checker directe, persoonlijke en wetenschappelijk onderbouwde informatie op basis van tien jaar medische ervaring en artificiële intelligentie.
- Twee teleconsultaties via Doktr.
Hebben uw werknemers nood aan een medische consultatie? Geen probleem. Via Doktr kunnen ze eenvoudig en zonder afspraak in contact komen met een erkende Belgische arts via videoconsultatie. Twee videoconsultaties per verzekeringsjaar zijn namelijk inbegrepen. Bijkomende teleconsultaties zijn steeds onbeperkt mogelijk ten laste van uw werknemer.
- Gedetailleerde rapportering.
Bovendien biedt de anonieme en GDPR-compliant rapportering u waardevolle inzichten die uw HR-beleid ondersteunen en die u helpen om prioriteiten te stellen.
Voordelen voor u als werkgever?
Verhoogde productiviteit
- Tijdige zorg en daardoor minder tijdverlies en uitval.
- Vermindering van structureel presenteïsme.
- Strikte richtlijnen voor de uitgifte van attesten en voorschriften.
Strategische concurrentiepositie op de arbeidsmarkt
- Innovatieve, gebruiksvriendelijke en gewaardeerde gezondheidsoplossing.
- Unieke waardepropositie in het verloningspakket.
- Verhoogde werknemerstevredenheid en -behoud.
Gezondere en gelukkigere werknemers
- Kwalitatief advies van erkende Belgische artsen.
- Uitgespaarde verplaatsingstijd en -kosten en geen zorguitstel door wachttijden.
- Lage drempel voor taboe-onderwerpen.
My Care Premium altijd binnen handbereik met de MyAG Employee Benefits app
Deze app is niet alleen een toegangspoort tot alle garanties en diensten van hun aanvullende pensioenplan en hun gewaarborgd inkomen bij AG, maar bundelt ook alle Employee Benefits die u aanbiedt in één handige tool. Hierdoor wordt het beheer van deze voordelen aanzienlijk vereenvoudigd, wat de tevredenheid, betrokkenheid en loyaliteit van uw werknemers verhoogt.
Interesse?
Neem vandaag nog contact met ons op om meer te weten te komen over My Care Premium. U kan ook steeds uw gebruikelijke contactpersoon raadplegen voor een vrijblijvende offerte.