De flexibele hospitalisatieverzekering voor uw personeel
U stelt de hospitalisatieverzekering samen die het best past bij uw medewerkers en uw budget.
Flexibel de hospitalisatieverzekering voor uw werknemers samenstellen in functie van noden en budget.
Duidelijke voordelen
U kiest zelf de waarborgen en vrijstellingen.
Uw premie is perfect aangepast aan uw bedrijf.
U geeft uw medewerkers netto meer dan met een bonus of loonsverhoging.
Apothekersbriefjes worden rechtstreeks doorgestuurd en terugbetaald en dankzij Medi-Assistance wordt ook de ziekenhuisfactuur rechtstreeks geregeld.
Uw werknemers genieten ook bijstand en bescherming in het buitenland.
In deze pagina
Wat heeft deze verzekering mijn onderneming te bieden?
Deze hospitalisatieverzekering is bedoeld voor ondernemingen vanaf vijftien medewerkers.
Met Hospicare Flexible maakt uw bedrijf het verschil in de constante zoektocht naar nieuw talent. U biedt uw werknemers een waardevol loonalternatief dat zijzelf en hun gezinsleden doorgaans erg appreciëren. Het bedrag dat u in het hospitalisatieplan investeert, gaat integraal naar uw werknemers en levert hen netto meer op dan een gelijkwaardige loonsverhoging of bonus. De premies die u voor de hospitalisatieverzekering van uw personeel betaalt, zijn bovendien vrijgesteld van RSZ-bijdragen.
Hospicare Flexible is een flexibele hospitalisatieverzekering. In functie van uw budget en de noden van uw medewerkers bepaalt u zelf wat verzekerd wordt en welke vrijstellingen toegepast worden. Zelfs met de basisversie genieten uw werknemers al een zeer uitgebreide dekking.
Waarvoor zijn mijn medewerkers verzekerd?
Met vier uitgebreide waarborgen schenkt u uw medewerkers gemoedsrust wanneer ze in binnen- of buitenland naar het ziekenhuis moeten. U voegt extra waarborgen toe naargelang de noden van uw bedrijf en u houdt uw budget onder controle via de vrijstelling die u kiest.
1. De vaste waarborgen van Hospicare Flexible
Bij (dag)hospitalisatie
verblijf in een eenpersoonskamer,
medische erelonen, onderzoeken, behandelingen en geneesmiddelen
prothesen en orthopedische apparaten:
- met tussenkomst van het RIZIV: 100
- zonder tussenkomst van het RIZIV: 100 % en tot 5 000 euro per verzekerde, per jaar.
- thuisbevallingen (forfaitaire tussenkomst van 620 euro),
- rooming-in,
- (dringend) vervoer naar het ziekenhuis of tussen twee ziekenhuizen.
Ambulante voor- en nazorg
U verzekert de medische zorg één maand vóór en drie maanden na een hospitalisatie, zodat uw medewerkers zich volledig op hun genezingsproces kunnen focussen. Geneesmiddelen, verpleging, medische erelonen van huisartsen, kinesisten en specialisten worden betaald als ze verband houden met de reden van opname.
Het gaat om medische uitgaven voor:
- geneesmiddelen,
- medische erelonen van huisarts en specialisten,
- erelonen van bv. kinesist en orthopedist,
- verpleging en thuiszorg,
- prothesen en orthopedische materialen.
Uw werknemers hoeven geen apothekersbriefjes bij te houden en op te sturen. Bij een apotheekbezoek laten ze gewoon hun My Healthcare Card scannen. AG Insurance ontvangt de attesten elektronisch en betaalt de kosten zo snel mogelijk terug.
Zware ziekte
Uw medewerkers zijn altijd beschermd wanneer zij aan één van dertig zware ziekten lijden, zoals kanker of diabetes. Zelfs als ze daarvoor niet in het ziekenhuis opgenomen worden.
Bijstand in het buitenland
Het hospitalisatieplan komt wereldwijd tussen bij een onvoorziene ziekenhuisopname en zelfs bij een geplande ziekenhuisopname als het ziekenfonds hiervoor vooraf zijn akkoord heeft gegeven (bv. als een buitenlands ziekenhuis wereldwijd bekend staat voor een heel specifieke behandeling of ingreep).
Uw personeelsleden genieten dus dezelfde bescherming in het buitenland en kunnen daar ook rekenen op bijstand. Indien nodig worden ze gerepatrieerd. Dankzij de derdebetalersregeling worden ziekenhuisfacturen rechtstreeks aan het ziekenhuis betaald.
2. Flexibiliteit troef
In functie van uw budget breidt u de hospitalisatieverzekering uit met bescherming die goed bij uw medewerkers past en hen extra service bieden. Wat u hen extra aanbiedt, bepaalt u zelf:
De vrijstelling
U bepaalt of uw medewerkers helemaal niets of een klein deel van hun hospitalisatiekosten zelf betalen. Of u kiest voor een gedifferentieerde vrijstelling: dan betalen uw medewerkers enkel een eigen bijdrage bij een opname in een eenpersoonskamer. Zo laat u hen dus bewust kiezen en betaalt uw bedrijf een lagere premie.
De terugbetaling van ambulante zorg voor en na de hospitalisatie
U kiest hoe lang ambulante zorg terugbetaald wordt.
één maand voor en drie maanden na de ziekenhuisopname,
of, twee maanden voor en zes maanden na de ziekenhuisopname.
Minder administratie
U verlost uw medewerkers van de administratieve rompslomp die bij een hospitalisatie komt kijken. Zo kunnen ze zich volop focussen op hun genezing.
De derdebetalersregeling: Medi-Assistance
Uw werknemers doen – liefst vooraf – aangifte van de ziekenhuisopname, en nadien regelt AG Insurance de opnamefactuur rechtstreeks met het ziekenhuis. Uw medewerkers hoeven tijdens de opname niets te betalen – zelfs geen voorschot – en krijgen meteen zekerheid over de aanvaarding en (terug)betaling van hun dossier.
Met Medi-Assistance kunt u ervoor kiezen dat uw medewerkers ook extra hulp krijgen tijdens en na hun hospitalisatie. Dat is zeker geen overbodige luxe, nu revalideren steeds vaker thuis gebeurt. Zo biedt u uw medewerkers:
extra hulp tijdens de hospitalisatie
- huishoudhulp,
- kinderoppas,
- vervoer van en naar ziekenhuis.
extra hulp na de hospitalisatie
- huishoudhulp,
- kinderoppas,
- kraamzorg,
- boodschappenhulp,
- vervoer van en naar ziekenhuis.
psychologische bijstand het hele jaar door, ook zonder ziekenhuisopname
Hospitalisatieverzekering 'de luxe'
U maakt uw hospitalisatieverzekering – en dus uw bedrijf – extra aantrekkelijk met een plan dat afgestemd is op de uiteenlopende noden van werknemers. Het pakket Delta omvat onder andere de uitbreiding van de voor- en nazorgperiode, de vergoeding van palliatieve zorgen, vruchtbaarheidsbehandelingen, etc.
Waar en wanneer zijn mijn medewerkers verzekerd?
Hospicare Flexible biedt uw medewerkers een onbeperkte, wereldwijde dekking voor medische kosten. Ook de medische bijstand in het buitenland wordt vergoed, net als de repatriëring van de verzekerde en van zijn gezinsleden.
Deze internationale kosten worden terugbetaald:
- medische bijstand ter plaatse,
- hospitalisatiekosten, via de derdebetalersregeling,
- kosten van opzoeking en redding – beperkt tot 5 000 euro per schadegeval,
- administratieve organisatie,
- repatriëring van de verzekerde en van de verzekerde gezinsleden,
- opsturen van geneesmiddelen, prothesen en brillen na een medisch incident,
- bezoek aan een verzekerde bij een ziekenhuisopname in het buitenland.
Wanneer
Uw medewerkers moeten geen medische vragenlijst invullen om aan te sluiten. Na hun aansluiting bij Hospicare Flexible zijn ze direct verzekerd voor de medische kosten bij een ziekenhuisopname. Er geldt geen wachttijd.
Welke service krijgen mijn medewerkers en mijn onderneming?
Service voor u: trust in expertise
AG Insurance is marktleider in Employee Benefits, een betrouwbare partner dus. Ons kenniscentrum Gezondheidszorgen focust op innovatie en een kwalitatieve, flexibele en snelle dienstverlening. Deze service volgen we dagelijks van nabij op zodat we u de efficiëntie van onze callcenters en de kwaliteit van de schadedossiers kunnen garanderen.
Vlotte opstart
U kunt rekenen op deskundig advies bij de samenstelling van uw Flexible-plan. De Comfort Service omvat (online) tools om gegevens uit te wisselen met AG Insurance, via een streng beveiligde omgeving. Zo kunt u via een online tool bijvoorbeeld makkelijk een nieuwe aansluiting doorgeven, premieborderellen raadplegen …
Strakke opvolging en weinig administratie
AG Insurance verzekert een vlotte en correcte overgang naar AG Insurance en staat in voor het ontvangen en registeren van de aansluitingen, opzeggingen en schrappingen. Zo bouwen we de databank van verzekerden op en houden we ze up-to-date.
Wij volgen de performantie van onze callcenters van kortbij op en voeren dagelijks kwaliteitscontroles uit op behandelde dossiers.
Goede bewustmaking
Hospicare Flexible is een waardevolle alternatieve verloning en het is natuurlijk de bedoeling dat uw medewerkers het plan echt naar waarde schatten.
Daarvoor krijgt u:
- online & offline communicatiemateriaal,
- gepersonaliseerde communicatie bij de aansluiting,
- de My Healthcare Card voor al uw medewerkers en hun verzekerde gezinsleden, met de mogelijkheid om er uw logo op te zetten.
Service voor uw medewerkers
Uw medewerkers zijn gerust als ze gehospitaliseerd worden en kunnen bovendien rekenen op een uitstekende service:
- Alle informatie op een website die speciaal voor hen ontwikkeld werd.
- Aankopen bij de apotheek rechtstreeks doorgeven met My Healthcare Card
- Ziekenhuisopnames eenvoudig melden, online of via telefoon (24/24 en 7/7 bereikbaar voor dringende meldingen van een hospitalisatie)
- Servicecenter voor schademeldingen en algemene inlichtingen over aansluitingsmodaliteiten, waarborgen, dekkingen en tarieven.
Bereikbaar per post, e-mail of telefoon, van maandag tot vrijdag van 8u tot 16u45. Uw medewerkers worden geholpen in de taal van hun keuze.
- Gespecialiseerd team voor het beheer van schadegevallen. Het bezorgt uw medewerkers een gedetailleerde afrekeningsbrief.
Wat is niet verzekerd?
Medische kosten die volgen uit een 'zware fout' (bv. roekeloos gedrag of gebruik en misbruik van alcohol of verdovende middelen) vallen buiten de dekking. Niet-medisch noodzakelijke behandelingen zoals esthetische ingrepen, anti-conceptiebehandelingen en preventieve check-ups en onderzoeken zijn ook uitgesloten.
Deze pagina bevat algemene informatie over verzekeringsproducten van AG Insurance. Het contract wordt gesloten voor de duur van één jaar, stilzwijgend hernieuwbaar op het einde van elk verzekeringsjaar. De exacte reikwijdte van deze producten vindt u in de algemene voorwaarden.
Consumentenbescherming & klachtenbeheer
Raadpleeg de wettelijke informatie over onze verzekeringen!
- Hoe gaat AG Insurance om met mogelijke belangenconflicten?
- Wat zijn de juridische gegevens van AG Insurance en welk recht is van toepassing?
- Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
- Wij nodigen u uit kennis te nemen van het gestandaardiseerd informatiedocument en de algemene voorwaarden over het verzekeringsproduct alvorens het product te onderschrijven. Deze documenten zijn gratis beschikbaar op onze website.
Algemene voorwaarden en wettelijke informatie
Uw makelaar
Onderstaande documenten geven u meer informatie over de verzekering