Mijn favorieten 0
Een arbeidsongeschiktheid melden? Dat kan via de app!
Een arbeidsongeschiktheid melden? Dat kan via de app!

Een arbeidsongeschiktheid melden? Dat kan via de app!

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan
Als werkgever weet u hoe belangrijk het is om uw medewerkers te ondersteunen in moeilijke tijden, zoals wanneer ze door ziekte of ongeval tijdelijk niet kunnen werken. Alleen kan de administratieve opvolging daarvan snel tijd en energie opslorpen: documenten verzamelen, e-mails uitwisselen,… Daarom maakt AG het u makkelijker: uw medewerkers kunnen hun arbeidsongeschiktheid vanaf eind november volledig zelf digitaal melden via MyAG Employee Benefits. Dat bespaart kostbare tijd, voor hen én voor u.

Waarom is dit een stap vooruit voor uw onderneming?

 

  • Minder interne administratie: uw medewerkers hoeven uw hr-team niet meer te contacteren voor informatie of formulieren. Alles verloopt in enkele klikken via hun smartphone.
  • Snellere verwerking: de directe en beveiligde verzending van de aangifte versnelt de behandeling en dus ook de uitbetaling van de vergoedingen.
  • Een moderne werknemerservaring: in een moeilijke periode genieten uw medewerkers van een vlotte, transparante en geruststellende procedure. Dat versterkt hun vertrouwen en tevredenheid.

 

Hoe werkt het?

 

Via een nieuwe digitale flow in MyAG Employee Benefits, in de app of via desktop, kunnen medewerkers hun arbeidsongeschiktheid in slechts enkele stappen melden.

Het proces is:

  • Digitaal: snel en volledig online.
  • Stap-voor-stap begeleid: elke fase wordt helder uitgelegd.
  • Beveiligd: gegevens worden rechtstreeks en veilig doorgestuurd naar AG.
  • Direct toegankelijk: formulieren zijn meteen beschikbaar via handige links.
  • Gecentraliseerd: hospitalisatie, medische kosten, aanvullend pensioen en arbeidsongeschiktheid: alles in één gebruiksvriendelijke app.

En dit is nog maar het begin… er komen nog meer slimme updates aan!

Essentiële bescherming

 

Arbeidsongeschiktheid treft vandaag steeds meer mensen. In 2023 zaten meer dan 500.000 Belgen langdurig thuis – goed voor 7,3% van de actieve bevolking. Dat betekent ook: bergen administratie.

Deze digitalisering past binnen ons engagement om de inkomenscontinuïteit en financiële zekerheid van medewerkers die langdurig ziek zijn te beschermen, dankzij een gewaarborgd inkomensverzekering en premievrijstelling. Deze waarborgen bieden:

  • Een aanvullend inkomen bij loonverlies.
  • De voortzetting van de groepsverzekering zonder premiebetaling.
  • Financiële gemoedsrust in een kwetsbare periode.

Zo laat u zien dat u geeft om uw mensen en versterkt u tegelijk hun loyaliteit en vertrouwen.

#Phygital: digitaal met een menselijk hart

 

Bij AG geloven we dat technologie de mens niet vervangt, maar ondersteunt. Onze phygitale aanpak combineert het beste van twee werelden: digitale efficiëntie én persoonlijk contact.

Uw medewerkers krijgen:

  • Een vlotte digitale ervaring.
  • Hulp van onze specialisten wanneer dat nodig is.
  • Eén moderne, intuïtieve app voor al hun verzekeringen.

Kortom: iedereen blijft zelf aan het stuur, met altijd een expert binnen handbereik.

 

Conclusie

 

In een krappe arbeidsmarkt en met het toenemend aantal langdurige afwezigheden is investeren in sterke bescherming en slimme tools belangrijker dan ooit. Dankzij de nieuwe functionaliteit in MyAG Employee Benefits maakt u het verschil met een moderne, zorgzame en toekomstgerichte aanpak.

Vragen?


Stel ze gerust aan uw vertrouwde contactpersoon bij AG.