U beveelt ons aan – en dat zegt veel
Niets zegt meer over tevredenheid dan de bereidheid om ons aan anderen aan te raden. Onze Net Promoter Score (een maatstaf die meet hoeveel klanten ons actief aanbevelen) toont aan dat onze klanten vol vertrouwen voor AG kiezen én ons aanbevelen. Ook uit de Relationship Index (een score die weergeeft hoe sterk onze totale relatie met klanten is) blijkt dat de klantrelatie onveranderd solide blijft.
Waarom zoveel vertrouwen? Dat leest u zo dadelijk. We lichten alvast een tipje van de sluier op: bij AG zit u op elk vlak in de kopgroep.
7 op de 10 klanten vinden dat hun pensioenplan bij AG beter is dan bij andere marktspelers.
Sterk in wat telt
Aanvullend pensioen
Een pensioenplan moet geen grijze bijlage zijn in een arbeidscontract. Het moet perspectief bieden. Dat doen we. En dat merkt u.
Waar elders vooral neutraliteit heerst – 7 op 10 klanten bij de concurrentie geven een middelmatige score – geeft 94% van de AG-klanten een tevredenheidsscore van 7 of hoger. Dat is geen detail. Het betekent dat uw medewerkers niet zomaar een “oké” pensioenplan krijgen, maar een degelijk plan waarvan 67% van onze klanten overtuigd is dat het beter is dan bij andere aanbieders.
Ook op het rendement van het aanvullend pensioenplan scoren we opvallend hoog: 2 op 3 klanten vinden dit bij AG beter of veel beter dan elders.
Meerderheid van de klanten vindt de zorgverzekeringen van AG beter dan de markt.
Zorgverzekeringen
Ziekte overkomt ons allemaal. Maar wat telt, is hoe goed alles geregeld is op zo’n moment. Bijna de helft van onze klanten (47%) geeft onze hospitalisatieverzekeringen de hoogste tevredenheidsscore. Dat is beduidend meer dan de 32% bij de concurrentie.
Ook voor ambulante zorgen tonen de cijfers een steile klim in tevredenheid: in drie jaar tijd groeide het aantal enthousiaste klanten van 36% naar 57%. Sterker nog: de grote meerderheid van de respondenten geeft aan dat AG beter presteert dan de markt. En dat geldt eveneens voor de hospitalisatieverzekering en de verzekering gewaarborgd inkomen.
Er is voor ieder wat wils: persoonlijk contact wanneer gewenst, of eenvoudig zelfbeheer via de app en website.
Digitale oplossingen op mensenmaat
Een goede digitale ervaring? Het klinkt vanzelfsprekend, maar is het vaak niet. Vandaag percipieert 56% van onze klanten onze digitale ondersteuning als beter dan bij de concurrentie - terwijl dat bij andere spelers maar 15% is.
Met MyAG Employee Benefits (app en platform) hebben uw mensen alles in handen om snel en eenvoudig hun collectieve verzekeringen te beheren vanuit één enkele app. Het gebruik en de waardering stijgen dan ook jaar na jaar. Vooral de mogelijkheid om via deze digitale kanalen medische kosten in te dienen of een hospitalisatie aan te geven, wordt ervaren als een sterke troef. En dat is niet zonder reden: in gemiddeld 99% van de gevallen krijgen uw mensen binnen 5 dagen hun geld terug.
Sterke mensen, sterke relaties
Technologie is belangrijk, maar persoonlijk contact ook. Ondanks efficiënte digitale oplossingen, blijft er altijd ruimte voor een gesprek – telefonisch, digitaal of samen bij een kop koffie. Onze commerciële en administratieve teams blijven hoog scoren in klanttevredenheid. Hun expertise en bereikbaarheid maken duidelijk het verschil ten opzichte van andere marktspelers. Hoe komt dat?
Omdat u geen chatbot zoekt, maar:
- één aanspreekpunt dat uw dossier kent.
- een team dat meedenkt.
- een partner die u niet alleen belt als er iets verkocht moet worden.
AG in enkele woorden: professionaliteit, topservice en de beste prijzen!
Waar we nog willen groeien
We zijn trots op de stijgende scores in algemene tevredenheid, loyaliteit en aanbeveling. Maar we luisteren ook kritisch naar wat beter kan en zetten concrete stappen om uw ervaring te verbeteren. Zo wordt er een nieuw proces ontwikkeld waarmee uw werknemers hun medische kosten nóg eenvoudiger kunnen indienen en opvolgen. Daarnaast komt er ook een upgrade in MyAG Employee Benefits om een snellere intake en betere opvolging bij invaliditeit te garanderen. We organiseren ook regelmatig webinars om naar uw feedback te blijven luisteren en u te informeren over onderwerpen die voor u relevant zijn. Houd daarom onze agenda en uw mailbox goed in de gaten.
Kortom: u kiest niet voor gemiddeld, maar voor een partner die marktleider is, investeert in innovatie én aandacht heeft voor uw specifieke noden. En daar mogen uw mensen trots op zijn!
Maatschappelijk betrokken
Ook dit jaar koppelden we onze klanttevredenheidsenquête aan een goed doel. Dankzij de deelnames konden we bijna 1.000 euro inzamelen. Dit bedrag werd door AG verdubbeld naar 2.000 euro. De opbrengst gaat integraal naar vzw To Walk Again, een organisatie die zich onvermoeibaar inzet om mensen met een fysieke beperking weer letterlijk en figuurlijk vooruit te helpen. Zo zorgen we er samen voor dat waardevolle feedback niet alleen onze dienstverlening versterkt, maar ook een verschil maakt voor wie een extra duwtje in de rug kan gebruiken.
Hebt u vragen of suggesties?
Neem dan gerust contact op met uw vertrouwde contactpersoon bij AG Employee Benefits. Wij maken graag tijd voor u.