Mijn favorieten 0

Mijn My Healthcare Card activeren

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan

Hoe activeer ik mijn kaart?

Je kaart activeren gebeurt in 3 eenvoudige stappen: registreren, aanmelden en activeren.

Eens aangemeld op de beveiligde omgeving van MyAG Employee Benefits, kan je daar je kaart activeren.

1. Registreren

Om je te kunnen aanmelden, moet je je eerst registeren, via je elektronische identiteitskaart (e-ID) of met een registratiecode per post, zodat MyAG Employee Benefits weet wie je bent.

2. Aanmelden

Geregistreerd? Prima, je kan je nu aanmelden op MyAG Employee Benefits. Ook hier heb je 2 mogelijkheden: aanmelden via je e-ID of met een sms-code.

3. Activeren

Als je aangemeld bent, kan je in deze derde stap je kaart – en deze van kinderen jonger dan 18 – activeren.

Klaar om je kaart te activeren?

Registreren en aanmelden via e-ID of sms?


Wat je ook kiest, beide manieren zijn eenvoudig.

Registreren en aanmelden via sms
 

  • Registreren met een registratiecode per post (stap 1)


    Je voordeel

    Je kan registreren via je smartphone of tablet, want je hebt geen e-ID kaartlezer nodig. Daarnaast is het ook een alternatief voor als je de pincode van je e-ID vergeten bent.

    Let op: deze registratie doe je in 2 keer.


    Wat heb je nodig?

    - Je klantreferentie of kaartnummer (meer weten?)

    Klik hierboven op 'Starten' en kies dan voor 'Code per post'. Je zal je klantreferentie of kaartnummer moeten ingeven en er zal automatisch een code aangevraagd worden.

    Nadien is het natuurlijk enkele dagen wachten tot de code in je brievenbus valt.

    Na ontvangst van je registratiecode keer je best snel terug naar de site om je registratiecode in te geven. Zo is je registratie een feit.

     
  • Aanmelden via sms (stap 2)

    Hoe werkt het?

    - Hou alvast je gsm bij de hand.
    - Vul je e-mailadres en je gsm-nummer in. Je krijgt meteen een sms-code.
    - Geef nu deze code in en je bent aangemeld op MyAG Employee Benefits​.

     

Registreren en aanmelden via e-ID
 

  • Registreren (stap 1)
     

    Je voordeel

    Je kan registreren en daarna meteen aanmelden.
     

    Wat heb je nodig?

    - Je klantreferentie of kaartnummer (meer weten?)
    - Je elektronische identiteitskaart (e-ID).
    - De pincode van je e-ID.
    - Je e-ID kaartlezer. Tip: deze zit misschien wel ingebouwd in je laptop.
     

  • Aanmelden (stap 2)

    Ben je geregistreerd via e-ID? Dan kan je je altijd – dus ook meteen – aanmelden met je elektronische identiteitskaart.

De vragen die je hebt over verzekeringen

Je partner en alle meerderjarigen in je gezin kunnen hun My Healthcare Card zelf activeren op MyAG Employee Benefits.

Je kan de My Healthcare Card dus niet activeren voor je partner of je meerderjarige kinderen, zij dienen zelf aan te melden.

Neen, je moet je kaart activeren en je profielgegevens bevestigen of aanvullen voordat je ze kan gebruiken!

Dit is noodzakelijk, want AG Employee Benefits heeft je meest recente gegevens (bv. het juiste rekeningnummer) nodig om je apotheekkosten automatisch terug te betalen.

Je kan je kaart activeren op MyAG Employee Benefits. Vergeet ook de kaarten van je minderjarige gezinsleden niet te activeren.

Je My Healthcare Card is de manier om geneesmiddelen sneller te laten terugbetalen.

Je laat je kaart scannen in de apotheek, waardoor de apotheekbriefjes automatisch naar AG Employee Benefits & Health Care worden gestuurd. Eens verwerkt krijg je je gedekte apotheekkosten automatisch op je bankrekening terugbetaald. Je moet dus geen papieren meer opsturen of apotheekbriefjes bijhouden.

Opgelet, om je kaart te gebruiken, moet je ze vooraf activeren. Hoe je dat doet, lees je hier.

​Neen, je kan de kaart enkel gebruiken in de apotheek.

Op je kaart vind je wel een aantal nuttige gegevens, zoals de website om online een ziekenhuisopname te melden.

Je My Healthcare Card is de manier om geneesmiddelen sneller te laten terugbetalen.

Je laat je kaart scannen in de apotheek, waardoor de apotheekbriefjes automatisch naar AG Employee Benefits & Health Care worden gestuurd. Eens verwerkt krijg je je gedekte apotheekkosten automatisch op je bankrekening terugbetaald. Je moet dus geen papieren meer opsturen of apotheekbriefjes bijhouden.

Opgelet, om je kaart te gebruiken, moet je ze vooraf activeren. Hoe je dat doet, lees je hier.