Geef dit handige kaartje af bij de apotheker
Ontdek snel de mogelijkheden van dit waardevolle kaartje!
De My Healthcare Card maakt je het leven makkelijker, want je hoeft je apotheekkosten niet langer op te sturen.
... en de apotheekbriefjes van je aangekochte geneesmiddelen worden automatisch ter terugbetaling naar Employee Benefits gestuurd! Eenvoudig én efficiënt!
Op deze pagina:
De My Healthcare Card: wat is het?
Volgend verhaal klinkt je waarschijnlijk bekend in de oren. Na een ziekenhuisopname moet je bij de revalidatie gedurende een periode verschillende geneesmiddelen nemen. Nadat je deze aankoopt in de apotheek, stuur je voor de terugbetaling de apotheekbriefjes op naar je hospitalisatieverzekering. Het zou waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat je deze BVAC-attestjes volledig verfrommeld terugvindt in je binnenzak of – nog vervelender – kwijtraakt.
Met de My Healthcare Card behoort dit voortaan tot het verleden. Hoe? Laat je kaartje bij elk apotheekbezoek scannen. AG Employee Benefits ontvangt meteen elektronisch de attesten van je aankoop en betaalt je gemaakte kosten zo snel mogelijk terug.
Na activatie is je kaartje gebruiksklaar. Wacht dus niet te lang en activeer je kaartje vandaag nog. Je vindt alle info onderaan bij 'De My Healthcare Card: hoe werkt het?'.
Je kaartje kwijt? In je app heb je je kaart digitaal, een fysieke kaart is niet meer nodig.
Toch graag een fysiek kaartje? Geen probleem: log aan in je app (of op je pc), ga naar ‘Digitale Kaarten’, kies de kaart die je wil aanvragen en tik rechts bovenaan je scherm op de drie puntjes.
Nu ‘Aanvragen’ aanklikken en ’t is gefikst!
Wanneer gebruik je de My Healthcare Card? En wanneer niet?
Je My Healthcare Card is een heel handig kaartje. Je kan er wel (nog) geen wonderen mee verrichten. Daarom wat uitleg om misverstanden te vermijden:
- Je kan de kaart enkel gebruiken in de apotheek. Dus niet bij de dokter of in het ziekenhuis. Als je in het ziekenhuis opgenomen wordt, meld je dit best vooraf.
- De My Healthcare Card is geen betaalmiddel. Na het scannen van de kaart door je apotheker, worden je kosten automatisch ter terugbetaling naar AG Employee Benefits gestuurd. Vergeet je aankopen dus niet zelf voor te schieten.
- Verwar je My Healthcare Card niet met de (optionele) Medi-Assistancekaarten. Hieronder zie je de verschillen. Enkel de laatste (groene) kaart kan je gebruiken in de apotheek, en enkel deze kaart dien je vooraf te activeren.
De My Healthcare Card: hoe werkt het?
Je kaartje is heel eenvoudig te gebruiken: je laat ze bij elke aankoop scannen door je apotheker, meer hoef je niet te doen. AG Employee Benefits ontvangt meteen de elektronische apothekersattesten en betaalt je zo snel mogelijk terug op je bankrekening. Geen gedoe meer met het opsturen van formulieren en attesten; alles gebeurt voortaan automatisch.
To do: activeer je kaart!
Voordat je jouw My Healthcare Card bij de apotheker kan gebruiken, moet je ze enkel online activeren. Doe dit meteen hier, zo vergeet je dit later niet.
Oh ja, nog dit: je My Healthcare Card is strikt persoonlijk. Heb je kinderen? Activeer dan ook meteen hun kaarten.
De vragen die je hebt over verzekeringen
Je partner en alle meerderjarigen in je gezin kunnen hun My Healthcare Card zelf activeren op MyAG Employee Benefits.
Je kan de My Healthcare Card dus niet activeren voor je partner of je meerderjarige kinderen, zij dienen zelf aan te melden.
Neen, je moet je kaart activeren en je profielgegevens bevestigen of aanvullen voordat je ze kan gebruiken!
Dit is noodzakelijk, want AG Employee Benefits heeft je meest recente gegevens (bv. het juiste rekeningnummer) nodig om je apotheekkosten automatisch terug te betalen.
Je kan je kaart activeren op MyAG Employee Benefits. Vergeet ook de kaarten van je minderjarige gezinsleden niet te activeren.
Je My Healthcare Card is de manier om geneesmiddelen sneller te laten terugbetalen.
Je laat je kaart scannen in de apotheek, waardoor de apotheekbriefjes automatisch naar AG Employee Benefits & Health Care worden gestuurd. Eens verwerkt krijg je je gedekte apotheekkosten automatisch op je bankrekening terugbetaald. Je moet dus geen papieren meer opsturen of apotheekbriefjes bijhouden.
Opgelet, om je kaart te gebruiken, moet je ze vooraf activeren. Hoe je dat doet, lees je hier.
Neen, je kan de kaart enkel gebruiken in de apotheek.
Op je kaart vind je wel een aantal nuttige gegevens, zoals de website om online een ziekenhuisopname te melden.
Je My Healthcare Card is de manier om geneesmiddelen sneller te laten terugbetalen.
Je laat je kaart scannen in de apotheek, waardoor de apotheekbriefjes automatisch naar AG Employee Benefits & Health Care worden gestuurd. Eens verwerkt krijg je je gedekte apotheekkosten automatisch op je bankrekening terugbetaald. Je moet dus geen papieren meer opsturen of apotheekbriefjes bijhouden.
Opgelet, om je kaart te gebruiken, moet je ze vooraf activeren. Hoe je dat doet, lees je hier.