Mijn favorieten 0

Gewaarborgd inkomen

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan

Via je werkgever profiteer je bij AG Employee Benefits & Health Care van een verzekering gewaarborgd inkomen wanneer je langere tijd thuis blijft.


Wat dekt de verzekering gewaarborgd inkomen die mijn werkgever voor mij heeft afgesloten?

Open MyAG Employee Benefits voor meer informatie.

1. Waarom een aanvullend inkomen?

De verzekering gewaarborgd inkomen betaalt je elke maand een aanvullend inkomen tijdens je arbeidsongeschiktheid. Werkgevers bieden deze verzekering aan omdat de wettelijke uitkering bij arbeidsongeschiktheid vaak onvoldoende is.


2. Wanneer kan ik een beroep doen op mijn verzekering gewaarborgd inkomen?

 

Je verzekering gewaarborgd inkomen helpt je als je om een van de volgende redenen voor langere tijd arbeidsongeschikt bent:

  • moederschapsverlof (na bevalling)
  • ziekte
  • arbeidsongeval
  • privé-ongeval

3. Meer gemoedsrust met facultatieve dekkingen:

  • Dekking tijdskrediet

Met tijdskrediet kan je gedurende een bepaalde periode minder of korter werken zonder je arbeidsovereenkomst te beëindigen. Als je kiest voor (voltijds) tijdskrediet, dan wordt je verzekering gewaarborgd inkomen ook opgeschort. Je bent dus niet langer gedekt.

Als je werkgever voor de optie tijdskrediet heeft gekozen, blijf je tijdens een periode van 'tijdskrediet met motief' (als je bijvoorbeeld thuisblijft om voor een ziek familielid te zorgen) aangesloten bij de verzekering gewaarborgd inkomen, op voorwaarde dat je maximaal 1 jaar tijdskrediet opneemt. Met andere woorden, je ontvangt na je wachttijd een rente alsof je weer normaal aan het werk bent gegaan.
 

  • Re-integratietraject (facultatief)

Wanneer je out bent door een stressgerelateerde aandoening (bijvoorbeeld na een depressie of burn-out) kan je – als je verzekerd bent bij AG Employee Benefits & Health Care – in de meeste gevallen rekenen op een gratis en vrijblijvend zorgtraject bij een van onze externe onafhankelijke partners. Zo kan je onder de best mogelijke omstandigheden opnieuw aan het werk.

Ga naar MyAG Employee Benefits om te ontdekken of ook jij van die aanvullende dekkingen kan profiteren.


Gezondheidsdiensten die voor jou zijn opgenomen in de MyAG Employee Benefits app



Met de app heb je snel en makkelijk toegang tot diensten en noodhulp om geestelijk gezond te blijven.

  • My Mind by AG: Een dienst voor je mentale welzijn.

Wat is niet verzekerd?

Economische invaliditeit als gevolg van bijvoorbeeld roekeloos gedrag of van het gebruik of misbruik van alcohol of verdovende middelen is niet gedekt. Ziekten, ongevallen, zwangerschappen en bevallingen die plaatsvinden voor de datum van aansluiting zijn niet gedekt. Bovendien zijn uitkeringen voor bepaalde psychische aandoeningen beperkt tot maximaal twee jaar.

Neem voor het afsluiten van deze verzekering het IPID-document door; daarin vind je duidelijke en beknopte informatie over je toekomstige verzekering. Dit document bevat algemene informatie over verzekeringsproducten van AG. Het contract wordt gesloten voor de duur van één jaar, stilzwijgend hernieuwbaar op het einde van elk verzekeringsjaar. De exacte reikwijdte van deze producten vind je in de algemene voorwaarden. Een premieberekening en offerte zijn gratis beschikbaar via onze website www.agemployeebenefits.be. Op onze verzekeringscontracten is het Belgisch recht van toepassing. Klachten kan je indienen bij de Dienst Klachtenbeheer van AG (tel. 02 664 02 00, customercomplaints@aginsurance.be). Als de voorgestelde oplossing voor jou niet volstaat, kan je je klacht ook voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeussquare 35, B-1000 Brussel, tel. 02 547 58 71 - fax 02 547 59 75 - www.ombudsman.as).