Dankzij je werkgever heb je een gezondheidszorgverzekering bij AG Employee Benefits & Health Care.
Wat dekt de gezondheidszorgverzekering die mijn werkgever voor mij heeft afgesloten?
Ontdek het in MyAG Employee Benefits.
Op deze pagina:
Gefeliciteerd, je hebt nu een van de meest uitgebreide hospitalisatieverzekeringen op de markt!
1. Welke kosten zijn gedekt tijdens de hospitalisatie?
Hospicare Flexible vergoedt je medische kosten bij hospitalisatie, zoals:
- Verblijf in een eenpersoonskamer
- Dagopname in het ziekenhuis
- Medische erelonen, onderzoeken, behandelingen en geneesmiddelen
- Prothesen, implantaten en ander medisch materiaal (onder bepaalde voorwaarden)
- Thuisbevallingen (forfaitaire tussenkomst)
- Verblijf van één van de ouders bij een gehospitaliseerd kind
- (Dringend) vervoer naar het ziekenhuis of tussen twee ziekenhuizen
2. Welke kosten zijn gedekt voor en na de hospitalisatie?
De zorgen voor en na een hospitalisatie stoppen niet buiten de muren van het ziekenhuis. Daarom worden de kosten voor ambulante medische zorg voor en na een hospitalisatie ook vergoed als ze verband houden met de reden van opname in het ziekenhuis. Denk bijvoorbeeld aan:
- Geneesmiddelen
- Medische erelonen (huisarts, specialist enz.) of paramedische erelonen (kinesitherapeut, orthopedist enz.)
- Thuiszorg
- Prothesen of orthopedisch materiaal (brilglazen, contactlenzen, (huren van) krukken, …)
Naargelang je contract is die pre- en postperiode 1 of 2 maanden voor de hospitalisatie, en 3 of 6 maanden erna. Voorbeeld 1 maand - 3 maanden: bij een hospitalisatie van 10 juni tot en met 15 juni worden de medische kosten voor en na het verblijf terugbetaald als ze gemaakt werden na 9 mei en voor 16 september.
3. Er is bij mij een ernstige ziekte vastgesteld, wat moet ik doen?
De kosten voor de behandeling van 30 zware ziekten worden het hele jaar door terugbetaald, zelfs zonder hospitalisatie. De lijst is beschikbaar in de MyAG Employee Benefits app. Om je waarborg te activeren, moet je ons een medisch attest van je huisarts sturen.
Nood aan een luisterend oor? Via My Mind by AG, beschikbaar in de MyAG Employee Benefits app, kan je je verhaal doen bij professionals.
4. Wat moet ik doen als ik ziek word in het buitenland?
Uiteraard zijn de voordelige dekkingen die je in België geniet (hospitalisatie, pre- en posthospitalisatie, zware ziekten) ook in het buitenland van toepassing. Bovendien betaalt AG Employee Benefits dankzij het derdebetalersysteem de ziekenhuisfactuur in het buitenland rechtstreeks aan de betrokken instelling. Tot slot is repatriëring van verzekerde gezinsleden inbegrepen in de waarborg.
Let op: dit is een overzicht van de waarborgen Hospicare Flexible. Bepaalde waarborgen zijn mogelijk niet van toepassing op het plan dat je werkgever heeft afgesloten. Ga voor een volledige beschrijving van de waarborgen en de toepasselijke voorwaarden naar je persoonlijke MyAG Employee Benefits-zone.
5. Gezondheidsdiensten voor jou in de MyAG Employee Benefits app
Met de app heb je snel en makkelijk toegang tot diensten en noodhulp om geestelijk en lichamelijk gezond te blijven.
My Mind by AG: Een dienst voor je mentale welzijn.
My Care by AG: Je digitale dokter.
Mijn voordelen: Je kan profiteren van exclusieve aanbiedingen bij de zorgpartners van AG.
Wat zijn de belangrijkste niet-gedekte risico's?
Uitgesloten van dekking: medische kosten die volgen uit roekeloos of opzettelijk gedrag of alcoholisme of misbruik van geneesmiddelen. Niet-medisch noodzakelijke behandelingen zoals esthetische ingrepen, anti-conceptiebehandelingen en preventieve check-ups en onderzoeken zijn ook uitgesloten. Bovendien zijn er algemene plafonds en terugbetalingspercentages van toepassing.
Neem voor het afsluiten van deze verzekering het IPID-document door, met duidelijke en beknopte informatie over je toekomstige verzekering. Dit document bevat algemene informatie over verzekeringsproducten van AG. Het contract wordt gesloten voor de duur van één jaar en is stilzwijgend hernieuwbaar op het einde van elk verzekeringsjaar. De exacte reikwijdte van deze producten vind je in de algemene voorwaarden. Een premieberekening en offerte zijn gratis beschikbaar via onze website www.agemployeebenefits.be. Op onze verzekeringscontracten is het Belgisch recht van toepassing. Klachten kunnen ingediend worden bij de Dienst Klachtenbeheer van AG (tel. 02 664 02 00, customercomplaints@aginsurance.be). Als de voorgestelde oplossing voor jou niet volstaat, kan je je klacht ook voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeussquare 35, B-1000 Brussel, tel. 02 547 58 71 - fax 02 547 59 75 - www.ombudsman.as).