Je domiciliëringen

Betaling via domiciliëring

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

  • Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
  • Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen. 

Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.

Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving. 

Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten. 

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:

  • Er staat niet genoeg geld op je rekening
    • Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving. 
    • Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
  • Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
  • Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
  • Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. 

Het gaat om:

  • Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
  • Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking). 

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je domiciliëringen in My AG

Beheer je domiciliëringen in je klantenzone

Neem contact op met je tussenpersoon

om dit in orde te brengen

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten