Hulp en contact

Heb je een vraag?

Je tussenpersoon staat voor je klaar

Je tussenpersoon staat voor je klaar.

Wie is je tussenpersoon? 

AG werkt samen met onafhankelijke makelaars en met BNP Paribas Fortis. Zo kan je altijd rekenen op een kwaliteitsservice bij jou in de buurt. Hulp nodig met je verzekeringen of bij schade? Onze partners geven je graag persoonlijk advies.
Kies de tussenpersoon bij wie je je verzekering hebt afgesloten:
Mijn verzekeringsadviseur

BNP Paribas Fortis

Neem contact op met een AG-medewerker

Waarover wil je contact met ons opnemen?
Stel je vraag

Hoe kan ik mijn contracten bekijken?

Ga naar je My AG klantenzone

Hier vind je:
  • Je waarborgen
  • Je contracten

Een vraag over je contract?

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe kom ik meer te weten over mijn dekkingen? 

Ga naar je My AG klantenzone

Hier vind je:
  • Je waarborgen
  • Je contracten

Een vraag over je contract?

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe kan ik de waarborgen van mijn contract aanpassen?

Hiervoor kan je terecht bij je makelaar of bankkantoor.

Het doel? Verzekering op maat

Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:

  • Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
  • Maak je weloverwogen keuzes. 

Meer over onze producten >

Nog geen toegang tot My AG?

Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen

Neem rechtstreeks contact op met je makelaar of bankkantoor, zij helpen je verder en doen het nodige. 
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betalingsbericht

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

Dit document vind je in My AG. Zijn de details niet beschikbaar voor een van je contracten? Neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.

Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...

Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.

Nog geen toegang tot My AG?

Heb je te veel betaald, twee cijfers omgewisseld of op een verkeerde rekening gestort? Neem rechtstreeks contact op met de financiële dienst van AG. 
Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betaling via domiciliëring

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

  • Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
  • Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen. 

Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.

Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving. 

Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten. 

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:

  • Er staat niet genoeg geld op je rekening
    • Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving. 
    • Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
  • Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
  • Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
  • Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. 

Het gaat om:

  • Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
  • Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking). 

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je domiciliëringen in My AG

Beheer je domiciliëringen in je klantenzone

Neem contact op met je tussenpersoon

om dit in orde te brengen

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Een vraag?

  • Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
  • De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG. 
Nog geen toegang tot My AG?

Heb je een vraag over een betaling? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Heb je een vraag over een schadegeval? 

Hospitalisatie en medische kosten

Klik hieronder en:

  • - Meld een hospitalisatie
  • - Dien medische kosten in
  • - Volg je aanvragen op

 

Overlijden


Het verlies van een geliefde is altijd moeilijk.

 

We helpen je bij de formaliteiten rond de verzekeringen van je dierbare.

 

 

Andere schade

  • - Ongeval
  • - Brand, waterschade, ...
  • - Burgerlijke Aansprakelijkheid Familiale

 

Hier vind je alle informatie:

 

 

Stel je vraag

Mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)

Mijn documenten in My AG

Hier vind je:
  • Je verzekeringsbewijzen
  • Je contracten

Een vraag over je documenten?

  • Neem contact op met je makelaar of bankkantoor.
  • Je vindt de gegevens in My AG.
Nog geen toegang tot My AG? Je kan voor dit document ook terecht bij je tussenpersoon.

Vraag een reisverzekeringsattest voor het buitenland aan

Hoe vraag je dit attest aan?

Neem contact op met onze partner Touring:

Als je bij AG een product hebt afgesloten waarin bijstand in het buitenland is inbegrepen, kan je zelf een attest van reisbijstand aanvragen. 

1. Log hieronder in op de website van Touring. Als je nog geen account hebt, moet je er eerst een aanmaken.

2. Vul het formulier in en vermeld je contractnummer.

Je krijgt het attest via e-mail.

Waarvoor dient dit document?

Je hebt dit attest nodig om sommige visa te verkrijgen. Op het attest staat vermeld welke personen je verzekering dekt, de omvang en duur van je dekking en het (de) betrokken land(en).

Denk er op tijd aan: als je dit document niet op tijd hebt, loop je het risico dat je je visum niet krijgt en dus niet op de geplande datum kan vertrekken.

Meer informatie vind je op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken >

Om welke AG-producten gaat het?

  • Top Bijstand
  • Top Travel Assist
  • Top Mobility & TravelAssist
  • Gezinsbijstand uitgebreide formule
  • Bijstand Student in het buitenland
  • AG Care Hospitalisatie
  • Maar ook de hospitalisatieverzekering die je werkgever voor jou afsloot

 

Vraag een bewijs aan van je hospitalisatieverzekering

Voor welke AG-producten kan je dit document aanvragen?

  • Je hospitalisatieverzekering via je werkgever
  • Je persoonlijke verzekering AG Care Hospitalisatie

Hoe vraag je dit document aan?

Verzekering afgesloten via je werkgever

Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits

Nog geen MyAG Employee Benefits-account?

Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)

Vraag je kaart aan via e-mail
agcare.broker@aginsurance.be
Service Center / Emissie - AG Care Line
02 664 10 35

Vraag een kopie aan van je My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart

Verzekering afgesloten via je werkgever

Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits
Nog geen MyAG Employee Benefits-account?

Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)

Vraag je kaart aan via e-mail
agcare.broker@aginsurance.be
Service Center / Emissie - AG Care Line
02 664 10 35

Vraag een Europees aanrijdingsformulier aan

Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon, die bezorgt je een exemplaar.

Druk het niet zelf af want het officiële document bevat een carbonpapier waardoor je meteen een kopie hebt.
Nog geen toegang tot My AG?

Vraag een fiscaal attest aan

Ga naar je My AG klantenzone

Dit document kan u terugvinden in uw persoonlijke My AG klantenzone onder het detail van uw contract.
Nog geen toegang tot My AG?

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Een vraag?

  • Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
  • De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG. 
Nog geen toegang tot My AG?
Stel je vraag

Hoe mijn contracten raadplegen?

Neem rechtstreeks contact op met je makelaar of bankkantoor, zij helpen je verder en doen het nodige. 
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe pas ik mijn adres aan? 

Contracten die je afsloot via je makelaar

Het is belangrijk dat je een adreswijziging meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies.

Neem contact op met je makelaar om dit in orde te brengen.

Nog geen toegang tot My AG

Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis

Ga naar je bankkantoor en laat je gegevens aanpassen. Neem je identiteitskaart mee. 

Contracten die je afsloot via je werkgever

Je hoeft niets te doen: je werkgever zorgt ervoor. 

Hoe meld ik een wijziging in de samenstelling van mijn gezin? 

Het is belangrijk dat je veranderingen in je gezinssamenstelling meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies. Neem contact op met je tussenpersoon om dit in orde te brengen.

Contracten die je afsloot via je makelaar

Nog geen toegang tot My AG? 

Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis

Ga naar je bankkantoor en laat je gegevens aanpassen. Neem je identiteitskaart mee. 

Contracten die je afsloot via je werkgever

Je hoeft niets te doen: je werkgever zorgt ervoor. 

Ik verlaat mijn werkgever ... Wat met mijn extralegale voordelen?

Wat gebeurt er met het bedrag dat je hebt opgebouwd via je groepsverzekering?

Hoe zit het met je hospitalisatieverzekering?

Je gaat weg bij je werkgever. Check wat dit betekent voor je extralegale voordelen. 

Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan? 

Het verlies van een geliefde is altijd moeilijk. Wij helpen je met de formaliteiten van de verzekeringen van je dierbare.
Hier vind je alle noodzakelijke informatie: Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan?
Stel je vraag

Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betalingsbericht

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

Dit document vind je in My AG. Zijn de details niet beschikbaar voor een van je contracten? Neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.

Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...

Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.

Nog geen toegang tot My AG?

Heb je te veel betaald, twee cijfers omgewisseld of op een verkeerde rekening gestort? Neem rechtstreeks contact op met de financiële dienst van AG. 
Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betaling via domiciliëring

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

  • Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
  • Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen. 

Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.

Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving. 

Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten. 

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:

  • Er staat niet genoeg geld op je rekening
    • Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving. 
    • Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
  • Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
  • Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
  • Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. 

Het gaat om:

  • Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
  • Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking). 

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je domiciliëringen in My AG

Beheer je domiciliëringen in je klantenzone

Neem contact op met je tussenpersoon

om dit in orde te brengen

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Een vraag?

  • Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
  • De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG. 
Nog geen toegang tot My AG?

Heb je een vraag over een betaling? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Een vraag over My AG? 

Met My AG beheer je je contracten online. 

Eenvoudig en veilig. 

Wat vind je op My AG?

  • Je waarborgen 
  • Je contract 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.

Een vraag over je contract? 

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Lukt het niet om in te loggen? 

Telefonisch

Bescherming van mijn gegevens (GDPR)

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

Functionaris voor gegevensbescherming [DPO]

Stuur ons je vraag met een dubbelzijdige kopie van je identiteitskaart via e-mail naar: AG_DPO@aginsurance.be of met de post naar: AG Insurance, Data Protection Officer, Emile Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel

Voldoet onze service niet aan je verwachtingen? 

Vind je geen oplossing voor je probleem bij je makelaar, je bankkantoor of
onze collega's?


Klachtenprocedure

Als de voorgestelde oplossing u niet bevalt, kunt u het geschil voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen, onafhankelijk bemiddelaar.
Via de post

Customer Complaints Emile Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel

Telefonisch op werkdagen
+32 2 664 02 00
Vul het klachtenformulier in
klachtenformulier

Ombudsman 

Als je niet tevreden bent met de oplossing die AG voorstelt, kan je een beroep doen op een onafhankelijke bemiddelaar: de Ombudsman van de Verzekeringen. 
Via de post

Ombudsman de Meeûssquare 35, 1000 Brussel

Telefonisch op werkdagen
+32 2 547 58 71

Hoe sluit ik een verzekering bij AG af?

AG werkt samen met onafhankelijke makelaars en met BNP Paribas Fortis. Zo kan je altijd rekenen op een kwaliteitsservice bij jou in de buurt. Hulp nodig met je verzekeringen of bij schade? Onze partners geven je graag persoonlijk advies.

Een verzekering op maat

Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:

  • Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
  • Maak je weloverwogen keuzes. 

Een probleem?

Je tussenpersoon en AG staan voor je klaar:

  • We zijn er om je te helpen.
  • We geven je zo goed mogelijk advies.
  • Zo nodig verdedigen we je belangen.

Meer weten over schadebeheer bij AG? 

Heb je nog geen tussenpersoon? 

Ga naar je My AG klantenzone

My AG, je klantenzone

Ben je een professional en wil je de contracten van je onderneming bekijken? Meer informatie over My AG voor professionals

Altijd beschikbaar
24/7

Eenvoudige
en veilige aanmelding

Je contracten en schademeldingen in één muisklik

Met My AG beheer je je contracten online. 

Eenvoudig en veilig. 

Wat vind je op My AG?

  • Je waarborgen 
  • Je contract 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.

Een vraag over je contract? 

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Lukt het niet om in te loggen? 

Telefonisch
Waarover wil je contact met ons opnemen?
Stel je vraag

Hoe kan ik mijn contracten bekijken?

Ga naar je My AG klantenzone

Hier vind je:
  • Je waarborgen
  • Je contracten

Een vraag over je contract?

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe kom ik meer te weten over mijn dekkingen? 

Ga naar je My AG klantenzone

Hier vind je:
  • Je waarborgen
  • Je contracten

Een vraag over je contract?

  • Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.

 

Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe kan ik de waarborgen van mijn contract aanpassen?

Hiervoor kan je terecht bij je makelaar of bankkantoor.

Het doel? Verzekering op maat

Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:

  • Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
  • Maak je weloverwogen keuzes. 

Meer over onze producten >

Nog geen toegang tot My AG?

Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen

Neem rechtstreeks contact op met je makelaar of bankkantoor, zij helpen je verder en doen het nodige. 
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betalingsbericht

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

Dit document vind je in My AG. Zijn de details niet beschikbaar voor een van je contracten? Neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.

Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...

Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.

Nog geen toegang tot My AG?

Heb je te veel betaald, twee cijfers omgewisseld of op een verkeerde rekening gestort? Neem rechtstreeks contact op met de financiële dienst van AG. 
Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betaling via domiciliëring

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

  • Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
  • Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen. 

Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.

Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving. 

Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten. 

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:

  • Er staat niet genoeg geld op je rekening
    • Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving. 
    • Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
  • Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
  • Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
  • Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. 

Het gaat om:

  • Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
  • Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking). 

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je domiciliëringen in My AG

Beheer je domiciliëringen in je klantenzone

Neem contact op met je tussenpersoon

om dit in orde te brengen

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Een vraag?

  • Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
  • De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG. 
Nog geen toegang tot My AG?

Heb je een vraag over een betaling? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Heb je een vraag over een schadegeval? 

Hospitalisatie en medische kosten

Klik hieronder en:

  • - Meld een hospitalisatie
  • - Dien medische kosten in
  • - Volg je aanvragen op

 

Overlijden


Het verlies van een geliefde is altijd moeilijk.

 

We helpen je bij de formaliteiten rond de verzekeringen van je dierbare.

 

 

Andere schade

  • - Ongeval
  • - Brand, waterschade, ...
  • - Burgerlijke Aansprakelijkheid Familiale

 

Hier vind je alle informatie:

 

 

Stel je vraag

Mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)

Mijn documenten in My AG

Hier vind je:
  • Je verzekeringsbewijzen
  • Je contracten

Een vraag over je documenten?

  • Neem contact op met je makelaar of bankkantoor.
  • Je vindt de gegevens in My AG.
Nog geen toegang tot My AG? Je kan voor dit document ook terecht bij je tussenpersoon.

Vraag een reisverzekeringsattest voor het buitenland aan

Hoe vraag je dit attest aan?

Neem contact op met onze partner Touring:

Als je bij AG een product hebt afgesloten waarin bijstand in het buitenland is inbegrepen, kan je zelf een attest van reisbijstand aanvragen. 

1. Log hieronder in op de website van Touring. Als je nog geen account hebt, moet je er eerst een aanmaken.

2. Vul het formulier in en vermeld je contractnummer.

Je krijgt het attest via e-mail.

Waarvoor dient dit document?

Je hebt dit attest nodig om sommige visa te verkrijgen. Op het attest staat vermeld welke personen je verzekering dekt, de omvang en duur van je dekking en het (de) betrokken land(en).

Denk er op tijd aan: als je dit document niet op tijd hebt, loop je het risico dat je je visum niet krijgt en dus niet op de geplande datum kan vertrekken.

Meer informatie vind je op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken >

Om welke AG-producten gaat het?

  • Top Bijstand
  • Top Travel Assist
  • Top Mobility & TravelAssist
  • Gezinsbijstand uitgebreide formule
  • Bijstand Student in het buitenland
  • AG Care Hospitalisatie
  • Maar ook de hospitalisatieverzekering die je werkgever voor jou afsloot

 

Vraag een bewijs aan van je hospitalisatieverzekering

Voor welke AG-producten kan je dit document aanvragen?

  • Je hospitalisatieverzekering via je werkgever
  • Je persoonlijke verzekering AG Care Hospitalisatie

Hoe vraag je dit document aan?

Verzekering afgesloten via je werkgever

Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits

Nog geen MyAG Employee Benefits-account?

Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)

Vraag je kaart aan via e-mail
agcare.broker@aginsurance.be
Service Center / Emissie - AG Care Line
02 664 10 35

Vraag een kopie aan van je My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart

Verzekering afgesloten via je werkgever

Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits
Nog geen MyAG Employee Benefits-account?

Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)

Vraag je kaart aan via e-mail
agcare.broker@aginsurance.be
Service Center / Emissie - AG Care Line
02 664 10 35

Vraag een Europees aanrijdingsformulier aan

Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon, die bezorgt je een exemplaar.

Druk het niet zelf af want het officiële document bevat een carbonpapier waardoor je meteen een kopie hebt.
Nog geen toegang tot My AG?

Vraag een fiscaal attest aan

Ga naar je My AG klantenzone

Dit document kan u terugvinden in uw persoonlijke My AG klantenzone onder het detail van uw contract.
Nog geen toegang tot My AG?

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Een vraag?

  • Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
  • De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG. 
Nog geen toegang tot My AG?
Stel je vraag

Hoe mijn contracten raadplegen?

Neem rechtstreeks contact op met je makelaar of bankkantoor, zij helpen je verder en doen het nodige. 
Nog geen toegang tot My AG?

Hoe pas ik mijn adres aan? 

Contracten die je afsloot via je makelaar

Het is belangrijk dat je een adreswijziging meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies.

Neem contact op met je makelaar om dit in orde te brengen.

Nog geen toegang tot My AG

Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis

Ga naar je bankkantoor en laat je gegevens aanpassen. Neem je identiteitskaart mee. 

Contracten die je afsloot via je werkgever

Je hoeft niets te doen: je werkgever zorgt ervoor. 

Hoe meld ik een wijziging in de samenstelling van mijn gezin? 

Het is belangrijk dat je veranderingen in je gezinssamenstelling meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies. Neem contact op met je tussenpersoon om dit in orde te brengen.

Contracten die je afsloot via je makelaar

Nog geen toegang tot My AG? 

Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis

Ga naar je bankkantoor en laat je gegevens aanpassen. Neem je identiteitskaart mee. 

Contracten die je afsloot via je werkgever

Je hoeft niets te doen: je werkgever zorgt ervoor. 

Ik verlaat mijn werkgever ... Wat met mijn extralegale voordelen?

Wat gebeurt er met het bedrag dat je hebt opgebouwd via je groepsverzekering?

Hoe zit het met je hospitalisatieverzekering?

Je gaat weg bij je werkgever. Check wat dit betekent voor je extralegale voordelen. 

Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan? 

Het verlies van een geliefde is altijd moeilijk. Wij helpen je met de formaliteiten van de verzekeringen van je dierbare.
Hier vind je alle noodzakelijke informatie: Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan?
Stel je vraag

Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht? 

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen?

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betalingsbericht

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

Dit document vind je in My AG. Zijn de details niet beschikbaar voor een van je contracten? Neem dan contact op met je verzekeringstussenpersoon.

Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...

Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.

Nog geen toegang tot My AG?

Heb je te veel betaald, twee cijfers omgewisseld of op een verkeerde rekening gestort? Neem rechtstreeks contact op met de financiële dienst van AG. 
Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je premies in My AG

Hier vind je:

  • Het bedrag van je premie
  • De status van je betalingen
  • Je betalingsberichten

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Betaling via domiciliëring

Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:

  • Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
  • Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen. 

Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.

Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving. 

Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten. 

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:

  • Er staat niet genoeg geld op je rekening
    • Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving. 
    • Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
  • Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
  • Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
  • Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. 

Het gaat om:

  • Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
  • Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking). 

Vind je het antwoord op je vraag niet?

Je domiciliëringen in My AG

Beheer je domiciliëringen in je klantenzone

Neem contact op met je tussenpersoon

om dit in orde te brengen

Vragen? 

Telefonisch
AG Insurance financiële diensten

Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen

Je voorkeuren in My AG

Hier kan je het volgende aanpassen:

  • De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer