Je tussenpersoon staat voor je klaar
Je tussenpersoon staat voor je klaar.
Wie is je tussenpersoon?
-
Je makelaar
-
BNP Paribas Fortis
BNP Paribas Fortis
Neem contact op met een AG-medewerker
- Een contract
- Schade
- Document
- Wijziging persoonlijke gegevens
- Factuur, betaling
- My AG (klantenzone)
- Bescherming van mijn gegevens (GDPR)
- Klacht
- Klant worden
- Ik wil mijn contracten bekijken
- Ik wil meer weten over mijn dekkingen
- Ik wil mijn dekkingen aanpassen
- Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
Hoe kan ik mijn contracten bekijken?
Ga naar je My AG klantenzone
- Je waarborgen
- Je contracten
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Hoe kom ik meer te weten over mijn dekkingen?
Ga naar je My AG klantenzone
- Je waarborgen
- Je contracten
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Hoe kan ik de waarborgen van mijn contract aanpassen?
Hiervoor kan je terecht bij je makelaar of bankkantoor.
Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:
- Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
- Maak je weloverwogen keuzes.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik wil een kopie van mijn factuur
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
- Ik heb een vraag over / probleem met een domiciliëring
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
- Ik heb een andere vraag
Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betalingsbericht
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.
Vragen?
Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...
Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betaling via domiciliëring
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
- Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
- Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen.
Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.
Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving.
Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten.
Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:
- Er staat niet genoeg geld op je rekening
- Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving.
- Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
- Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
- Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
- Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.
Het gaat om:
- Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
- Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking).
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je domiciliëringen in My AG
Neem contact op met je tussenpersoon
Vragen?
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer
Een vraag?
- Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
- De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG.
Heb je een vraag over een betaling?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Heb je een vraag over een schadegeval?
Hospitalisatie en medische kosten
Overlijden
Andere schade
- Ik wil een kopie van mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)
- Ik wil een reisverzekeringsattest voor het buitenland
- Ik wil een bewijs van mijn hospitalisatieverzekering
- Ik wil een kopie van mijn My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart
- Ik wil een Europees aanrijdingsformulier
- Ik wil een fiscaal attest
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)
Mijn documenten in My AG
- Je verzekeringsbewijzen
- Je contracten
Een vraag over je documenten?
- Neem contact op met je makelaar of bankkantoor.
- Je vindt de gegevens in My AG.
Vraag een reisverzekeringsattest voor het buitenland aan
Hoe vraag je dit attest aan?
Neem contact op met onze partner Touring:
Als je bij AG een product hebt afgesloten waarin bijstand in het buitenland is inbegrepen, kan je zelf een attest van reisbijstand aanvragen.
1. Log hieronder in op de website van Touring. Als je nog geen account hebt, moet je er eerst een aanmaken.
2. Vul het formulier in en vermeld je contractnummer.
Je krijgt het attest via e-mail.
Waarvoor dient dit document?
Je hebt dit attest nodig om sommige visa te verkrijgen. Op het attest staat vermeld welke personen je verzekering dekt, de omvang en duur van je dekking en het (de) betrokken land(en).
Denk er op tijd aan: als je dit document niet op tijd hebt, loop je het risico dat je je visum niet krijgt en dus niet op de geplande datum kan vertrekken.
Meer informatie vind je op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken >
Om welke AG-producten gaat het?
- Top Bijstand
- Top Travel Assist
- Top Mobility & TravelAssist
- Gezinsbijstand uitgebreide formule
- Bijstand Student in het buitenland
- AG Care Hospitalisatie
- Maar ook de hospitalisatieverzekering die je werkgever voor jou afsloot
Vraag een bewijs aan van je hospitalisatieverzekering
Voor welke AG-producten kan je dit document aanvragen?
- Je hospitalisatieverzekering via je werkgever
- Je persoonlijke verzekering AG Care Hospitalisatie
Hoe vraag je dit document aan?
Verzekering afgesloten via je werkgever
Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits
Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)
Vraag een kopie aan van je My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart
Verzekering afgesloten via je werkgever
Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)
Vraag een Europees aanrijdingsformulier aan
Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon, die bezorgt je een exemplaar.
Vraag een fiscaal attest aan
Ga naar je My AG klantenzone
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer
Een vraag?
- Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
- De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG.
- Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik wil mijn adres aanpassen
- De samenstelling van mijn gezin wijzigt
- Ik verlaat mijn werkgever
- Het overlijden van een dierbare aangeven
Hoe mijn contracten raadplegen?
Hoe pas ik mijn adres aan?
Contracten die je afsloot via je makelaar
Het is belangrijk dat je een adreswijziging meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies.
Neem contact op met je makelaar om dit in orde te brengen.
Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis
Contracten die je afsloot via je werkgever
Hoe meld ik een wijziging in de samenstelling van mijn gezin?
Contracten die je afsloot via je makelaar
Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis
Contracten die je afsloot via je werkgever
Ik verlaat mijn werkgever ... Wat met mijn extralegale voordelen?
Wat gebeurt er met het bedrag dat je hebt opgebouwd via je groepsverzekering?
Hoe zit het met je hospitalisatieverzekering?
Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan?
- Ik wil een kopie van mijn factuur
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
- Ik heb een vraag over / probleem met een domiciliëring
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
- Ik heb een andere vraag
Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betalingsbericht
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.
Vragen?
Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...
Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betaling via domiciliëring
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
- Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
- Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen.
Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.
Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving.
Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten.
Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:
- Er staat niet genoeg geld op je rekening
- Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving.
- Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
- Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
- Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
- Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.
Het gaat om:
- Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
- Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking).
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je domiciliëringen in My AG
Neem contact op met je tussenpersoon
Vragen?
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer
Een vraag?
- Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
- De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG.
Heb je een vraag over een betaling?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Een vraag over My AG?
Met My AG beheer je je contracten online.
Eenvoudig en veilig.
Wat vind je op My AG?
- Je waarborgen
- Je contract
Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Lukt het niet om in te loggen?
Bescherming van mijn gegevens (GDPR)
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
Functionaris voor gegevensbescherming [DPO]
Voldoet onze service niet aan je verwachtingen?
Vind je geen oplossing voor je probleem bij je makelaar, je bankkantoor of
onze collega's?
Klachtenprocedure
Customer Complaints Emile Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel
Ombudsman
Ombudsman de Meeûssquare 35, 1000 Brussel
Hoe sluit ik een verzekering bij AG af?
Een verzekering op maat
Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:
- Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
- Maak je weloverwogen keuzes.
Een probleem?
Je tussenpersoon en AG staan voor je klaar:
- We zijn er om je te helpen.
- We geven je zo goed mogelijk advies.
- Zo nodig verdedigen we je belangen.
Meer weten over schadebeheer bij AG?
Heb je nog geen tussenpersoon?
Ga naar je My AG klantenzone
My AG, je klantenzone
Met My AG beheer je je contracten online.
Eenvoudig en veilig.
Wat vind je op My AG?
- Je waarborgen
- Je contract
Let op: voor sommige van onze producten (zoals pensioensparen, overlijdensverzekeringen, beleggingsverzekeringen en Touring verzekeringen) zijn de contracten en algemene voorwaarden niet beschikbaar in My AG. Je vindt er wel de fiscale fiches en jaarlijkse overzichten.
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Lukt het niet om in te loggen?
- container 1
- container 2
- conseiller
- Een contract
- Schade
- Document
- Wijziging persoonlijke gegevens
- Factuur, betaling
- My AG (klantenzone)
- Bescherming van mijn gegevens (GDPR)
- Klacht
- Klant worden
- Ik wil mijn contracten bekijken
- Ik wil meer weten over mijn dekkingen
- Ik wil mijn dekkingen aanpassen
- Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
Hoe kan ik mijn contracten bekijken?
Ga naar je My AG klantenzone
- Je waarborgen
- Je contracten
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Hoe kom ik meer te weten over mijn dekkingen?
Ga naar je My AG klantenzone
- Je waarborgen
- Je contracten
Een vraag over je contract?
- Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon. Je vindt de gegevens in My AG.
Hoe kan ik de waarborgen van mijn contract aanpassen?
Hiervoor kan je terecht bij je makelaar of bankkantoor.
Dankzij het advies van je makelaar of bankkantoor:
- Kies je de waarborgen en opties die bij jou passen.
- Maak je weloverwogen keuzes.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik wil een kopie van mijn factuur
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
- Ik heb een vraag over / probleem met een domiciliëring
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
- Ik heb een andere vraag
Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betalingsbericht
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.
Vragen?
Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...
Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betaling via domiciliëring
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
- Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
- Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen.
Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.
Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving.
Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten.
Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:
- Er staat niet genoeg geld op je rekening
- Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving.
- Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
- Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
- Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
- Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.
Het gaat om:
- Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
- Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking).
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je domiciliëringen in My AG
Neem contact op met je tussenpersoon
Vragen?
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer
Een vraag?
- Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
- De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG.
Heb je een vraag over een betaling?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Heb je een vraag over een schadegeval?
Hospitalisatie en medische kosten
Overlijden
Andere schade
- Ik wil een kopie van mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)
- Ik wil een reisverzekeringsattest voor het buitenland
- Ik wil een bewijs van mijn hospitalisatieverzekering
- Ik wil een kopie van mijn My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart
- Ik wil een Europees aanrijdingsformulier
- Ik wil een fiscaal attest
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Mijn autoverzekeringsbewijs (groene kaart)
Mijn documenten in My AG
- Je verzekeringsbewijzen
- Je contracten
Een vraag over je documenten?
- Neem contact op met je makelaar of bankkantoor.
- Je vindt de gegevens in My AG.
Vraag een reisverzekeringsattest voor het buitenland aan
Hoe vraag je dit attest aan?
Neem contact op met onze partner Touring:
Als je bij AG een product hebt afgesloten waarin bijstand in het buitenland is inbegrepen, kan je zelf een attest van reisbijstand aanvragen.
1. Log hieronder in op de website van Touring. Als je nog geen account hebt, moet je er eerst een aanmaken.
2. Vul het formulier in en vermeld je contractnummer.
Je krijgt het attest via e-mail.
Waarvoor dient dit document?
Je hebt dit attest nodig om sommige visa te verkrijgen. Op het attest staat vermeld welke personen je verzekering dekt, de omvang en duur van je dekking en het (de) betrokken land(en).
Denk er op tijd aan: als je dit document niet op tijd hebt, loop je het risico dat je je visum niet krijgt en dus niet op de geplande datum kan vertrekken.
Meer informatie vind je op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken >
Om welke AG-producten gaat het?
- Top Bijstand
- Top Travel Assist
- Top Mobility & TravelAssist
- Gezinsbijstand uitgebreide formule
- Bijstand Student in het buitenland
- AG Care Hospitalisatie
- Maar ook de hospitalisatieverzekering die je werkgever voor jou afsloot
Vraag een bewijs aan van je hospitalisatieverzekering
Voor welke AG-producten kan je dit document aanvragen?
- Je hospitalisatieverzekering via je werkgever
- Je persoonlijke verzekering AG Care Hospitalisatie
Hoe vraag je dit document aan?
Verzekering afgesloten via je werkgever
Vraag je kaart aan via MyAG Employee Benefits
Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)
Vraag een kopie aan van je My Healthcare Card/Medi-Assistance-kaart
Verzekering afgesloten via je werkgever
Persoonlijk afgesloten verzekering
(AG Care)
Vraag een Europees aanrijdingsformulier aan
Neem contact op met je verzekeringstussenpersoon, die bezorgt je een exemplaar.
Vraag een fiscaal attest aan
Ga naar je My AG klantenzone
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer
Een vraag?
- Je makelaar of bankkantoor helpt je graag verder.
- De contactgegevens van je verzekeringstussenpersoon vind je in My AG.
- Ik wil mijn persoonlijke gegevens aanpassen
- Ik wil mijn adres aanpassen
- De samenstelling van mijn gezin wijzigt
- Ik verlaat mijn werkgever
- Het overlijden van een dierbare aangeven
Hoe mijn contracten raadplegen?
Hoe pas ik mijn adres aan?
Contracten die je afsloot via je makelaar
Het is belangrijk dat je een adreswijziging meldt. Dit kan een impact hebben op je contracten, zowel voor de dekkingen als voor de premies.
Neem contact op met je makelaar om dit in orde te brengen.
Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis
Contracten die je afsloot via je werkgever
Hoe meld ik een wijziging in de samenstelling van mijn gezin?
Contracten die je afsloot via je makelaar
Contracten die je afsloot via BNP Paribas Fortis
Contracten die je afsloot via je werkgever
Ik verlaat mijn werkgever ... Wat met mijn extralegale voordelen?
Wat gebeurt er met het bedrag dat je hebt opgebouwd via je groepsverzekering?
Hoe zit het met je hospitalisatieverzekering?
Hoe geef je het overlijden van een dierbare aan?
- Ik wil een kopie van mijn factuur
- Ik heb een vraag over / probleem met een betaling
- Ik heb een vraag over / probleem met een domiciliëring
- Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
- Ik heb een andere vraag
Hoe krijg ik een kopie van mijn betalingsbericht?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betalingsbericht
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
Ga naar My AG en bekijk de status van je betalingen.
Vragen?
Er zijn verschillende redenen waarom je premie is aangepast: jaarlijkse indexering, wijziging in het contract, ...
Neem contact op met je makelaar of bankkantoor voor meer uitleg.
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je premies in My AG
Hier vind je:
- Het bedrag van je premie
- De status van je betalingen
- Je betalingsberichten
Vragen?
Betaling via domiciliëring
Het antwoord op je vraag vind je misschien hier:
- Voor verzekeringscontracten Niet-Leven (woning, familiale, auto enz.) kan je de wijziging rechtstreeks in My AG doorvoeren in de details van je contract.
- Neem voor levensverzekeringen (pensioen...) contact op met je tussenpersoon, die voor jou al het nodige zal doen.
Meestal duurt het een paar dagen om een domiciliëring te activeren.
Let op: zolang je domiciliëring niet actief is, blijf je je verzekeringspremies betalen via overschrijving.
Neem contact op met je bank om de situatie recht te zetten.
Er zijn verschillende mogelijke redenen voor de weigering:
- Er staat niet genoeg geld op je rekening
- Het gaat om een domiciliëring voor een verzekeringscontract: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank. Als de domiciliëring nog niet lukt, krijg je een betalingsherinnering. Voer de betaling manueel uit via overschrijving.
- Het gaat om een domiciliëring voor een Familis- of Modulisdossier of voor AG Care: de domiciliëring wordt opnieuw voorgelegd aan je bank op de volgende vervaldag.
- Je hebt je bank gevraagd om de domiciliëring te blokkeren: zet de situatie recht.
- Er was een technisch probleem: controleer of de domiciliëring de volgende keer wel van je rekening gaat. Als dit niet het geval is, betaal je je premies via overschrijving.
- Jij (of je bank) hebt de bankrekening afgesloten die voor de domiciliëring gebruikt werd (bijv. bij overlijden van de mederekeninghouder): maak een nieuwe domiciliëring aan.
Het gaat om:
- Een Familis- of Modulisdossier of AG Care: we brengen het te veel betaalde bedrag in mindering bij de volgende afrekening.
- Een 'klassiek' contract (behalve Familis, Modulis, AG Care): vraag binnen de 8 weken de terugbetaling aan bij je bank (eventueel via PC banking).
Vind je het antwoord op je vraag niet?
Je domiciliëringen in My AG
Neem contact op met je tussenpersoon
Vragen?
Ik wil mijn documenten via e-mail ontvangen
Je voorkeuren in My AG
Hier kan je het volgende aanpassen:
- De manier waarop je je documenten ontvangt (op papier of via e-mail)
- Je e-mailadres
- Je telefoonnummer