Efficiënter kosten indienen in MyAG Employee Benefits
Eén van de vele verbeteringen betreft het indienen van medische kosten via MyAG Employee Benefits. Vanaf nu kunnen uw werknemers specifiek aangeven of hun kosten betrekking hebben op:
- een ziekenhuisopname
- een ernstige ziekte
- of andere kosten
Voorheen werden alle soorten kosten via één enkele procedure verwerkt, wat soms verwarring veroorzaakte. Bij elk type kosten voorzien we gedetailleerde informatie over wat er precies gedekt wordt.
Deze categorisering helpt ons om claims nauwkeuriger te verwerken en dus sneller over te gaan tot terugbetaling. Het systeem geeft ook foutmeldingen wanneer een werknemer kosten indient waarvoor hij of zij niet gedekt is. Kosten die bijvoorbeeld losstaan van een hospitalisatie kunnen alleen worden ingediend indien u een verzekering voor ambulante zorgen biedt.
Dit voorkomt onnodige afwijzingen en bespaart tijd. Uw werknemers ervaren zo minder stress en onzekerheid, doordat ze meteen weten waar ze aan toe zijn.
Gebruiken uw werknemers de MyAG Employee Benefits app nog niet?
Met de app kunnen ze eenvoudig en snel:
- een hospitalisatie melden.
- medische kosten indienen.
- 24/7 contact opnemen met ervaren consultants via My Mind by AG.
- teleconsultaties hebben met een Belgische erkende arts via Doktr.
- profiteren van promoties bij onze gezondheidspartners.
Moedig uw werknemers vandaag nog aan om de MyAG Employee Benefits app te downloaden en hun voordelen te benutten.
Omdat het hen tijd bespaart, gemak biedt en hun portemonnee ten goede komt door snelle terugbetalingen en kortingen bij onze zorgpartners.
Een nog veiligere toegang tot AG EB Online met een authenticatie-app
Sinds eind november hebben we de authenticatie-app ingevoerd als toegangsmethode tot AG EB Online, het beheerplatform voor al uw groeps- en gezondheidsverzekeringen. Deze app vervangt de traditionele digipass en biedt klanten een extra beveiligingslaag door het gebruik van tweefactorauthenticatie (2FA). Dit betekent dat zelfs als uw wachtwoord wordt gestolen, uw account nog steeds beschermd is.
Bestaande AG EB Online-gebruikers kunnen hun digipass of sms als toegangsmethode gewoon verder blijven gebruiken. Wel sturen we geen nieuwe digipassen meer, wat betekent dat nieuwe gebruikers of gebruikers met een defecte of verloren digipass zich eenmalig moeten registreren via een authenticatie-app. Nadien kan inloggen via de app of sms.
Waarom een authenticatie-app voordeliger is:
- Gemak: de app is altijd bij de hand op uw smartphone, eenvoudig te installeren en te gebruiken. Bovendien hebt u minder kans op verlies, lege batterijen of technische problemen dan met een digipass.
- Milieuvriendelijk: door de overstap naar een digitale oplossing verminderen we de noodzaak voor fysieke apparaten, wat bijdraagt aan een duurzamere toekomst.
- Flexibel: veel authenticatie-apps werken met meerdere diensten en platforms, waardoor u één app kan gebruiken voor verschillende accounts.
Snellere informatievoorziening
Uit onze recente klanttevredenheidsenquête bleek dat nieuwe aangeslotenen nog sneller zouden mogen worden geïnformeerd over wat hun verzekering inhoudt.
Om hieraan tegemoet te komen, krijgen werknemers met een nieuw verzekeringsplan en van wie we het e-mailadres kennen, sneller informatie via e-mail in plaats van per post. In de e-mail wordt het nieuwe verzekeringsplan duidelijk toegelicht, samen met de voordelen. Daarnaast krijgen de werknemers een stapsgewijze uitleg over hoe ze kunnen inloggen in de app.
Continu op zoek naar verbetering
Onze missie bij AG is om klanten te voorzien van de meest betrouwbare en gebruiksvriendelijke digitale oplossingen. Dit betekent niet alleen het implementeren van nieuwe technologieën, maar ook het voortdurend evalueren en verbeteren van bestaande systemen om de klantbeleving op het hoogste niveau te houden.
En daar zijn we volop mee bezig! We werken momenteel aan verschillende projecten die gericht zijn op het verbeteren van de klantbeleving. We zullen hierover zo snel mogelijk communiceren. Houd dus zeker onze nieuwsbrief in het oog, zodat u geen enkele upgrade mist!
#Phygital
Hoewel we technologische verbeteringen doorvoeren, verliezen we het belang van persoonlijk contact niet uit het oog. Wij geloven in een toekomst waarin technologie en menselijkheid hand in hand gaan. Daarom omarmen we het concept van “phygital”, een samensmelting van fysieke en digitale ervaringen.
Dit betekent dat u zowel uw commercieel contactpersoon als onze klantendienst rechtstreeks kan bereiken, naast het gebruik van onze vele onlineoplossingen. Alle contactgegevens vindt u op AG EB Online.
Vragen?
Hebt u een vraag of opmerking over onze updates of diensten? Dan kan u altijd terecht bij uw vertrouwde AG-contactpersoon of contacteer ons via de groene knop hieronder.