Definitie & inhoud
Op een betalingsopdracht vindt u de totalen van alle premieborderellen terug en dit per dekking: Leven/Overlijden, Income Care (= premievrijstelling en invaliditeitsrente) en/of Gezondheidszorgen. Indien de vorige vervaldag nog niet betaald werd, dan wordt deze hernomen. U hoeft dus enkel het bedrag op de recentste betalingsopdracht te consulteren en te betalen.
Het kan zijn dat u meerdere betalingsopdrachten ontvangt. Bijv: in het geval van verschillende ondernemingsnummers of wanneer er bij opstart gekozen werd om één (of meerdere) dekkingen apart te factureren.
Opgelet: gelieve de betaling steeds op basis van de betalingsopdracht uit te voeren. Betaal met vermelding van de gestructureerde mededeling en op het bankrekeningnummer vermeld op de betalingsopdracht.
Welke informatie kan ik vinden op de betalingsopdracht?
De betalingsopdracht bestaat uit drie delen
- Algemene inlichtingen met het overschrijvingsformulier
- Totalen van de premies per dekking voor de aangegeven periode (= laatste vervaldag)
- Het totaal van de periode (en eventueel het saldo van de voorgaande periodes)
Gebruik
Dit document is handig in context van volgende administratieve handelingen:
- Het bepalen van globale kosten per dekking, kostencentra, …
- De boekhouding krijgt geen details van werknemers te zien, enkel de totalen per kostencentra