Onze oplossingen
Onze oplossingen
Ascento News
Veelgestelde vragen
Vragen? Neem een kijkje in onze rubriek 'Veelgestelde vragen', waar je een antwoord kan vinden op je vragen.
-
Pensioen
-
Hospitalisatie
-
Gewaarborgd inkomen
-
Inloggen op de app
Op het ogenblik dat je met wettelijk pensioen gaat, krijg je het geld van jouw groepsverzekering. In een beperkt aantal gevallen kan je het wel vroeger opvragen, maar in elk geval nooit vóór je 60 jaar bent (met uitzondering van bepaalde beroepscategorieën).
De Federale Pensioendienst (FPD) deelt ons de datum mee waarop je met pensioen gaat. Ongeveer 2,5 maanden vóór je pensioen krijg je van AG een brief in de bus waarin je alle praktische uitleg terugvindt over de uitbetaling van je aanvullend pensioenkapitaal.
Je kan je pensioenfiches nog altijd op papier krijgen, laat het ons gewoon weten via mail. Toch raden we je aan eens een kijkje te nemen op MyAG Employee Benefits. Je vindt er een mooi overzicht van al je voordelen en bovendien leggen we je alles veel duidelijker uit - beter dus dan de bondige informatie op je papieren pensioenfiche .
Wil je weten hoeveel je uitbetaald zal krijgen op de einddatum van je groepsverzekering, neem dan een kijkje op MyAG Employee Benefits. Daar vind je het brutobedrag terug. De belasting hangt af van het moment waarop je effectief met pensioen gaat. Er wordt ook rekening gehouden met het feit of je al dan niet tot het einde van je loopbaan actief blijft.
De informatie op MyAG Employee Benefits is heel duidelijk:
Wil je weten hoe je kan inloggen op MyAG Employee Benefits?
Ga naar MyAG Employee Benefits om de huidige waarde van je groepsverzekering te bekijken.
Wat vind je op MyAG Employee Benefits?
Je krijgt er in een oogopslag:
- een volledig overzicht van je aanvullend pensioen, zowel van je huidige werkgever als van je vorige werkgevers;
- het bedrag dat je al hebt opgebouwd (= de verworven reserves) en hoe die reserves zijn opgebouwd;
- het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt bij pensionering.
Denk eraan om je vooraf aan te melden.
MyAG Employee Benefits is een beveiligde tool. Je moet je dus zelf aanmelden om je persoonlijke gegevens te kunnen raadplegen. Vraag je werkgever zo snel mogelijk om je individuele toegang. Je krijgt dan een e-mail of brief waarin je wordt uitgenodigd om je persoonlijk aan te melden op MyAG Employee Benefits.
Zodra je bent aangemeld, kan je inloggen en onder andere het bedrag van je verworven reserves bekijken.
Tip
De MyAG Employee Benefits app bundelt alle voordelen van de verzekeringen die je via je werkgever hebt op het gebied van pensioen, gezondheid en gewaarborgd inkomen. Zo heb je altijd alle informatie over jouw voordelen binnen handbereik!
Download de app op Google Play Store of de App Store en probeer hem meteen uit.
Het is niet altijd gemakkelijk om te weten wat er met het gespaarde bedrag van de groepsverzekering gebeurt als je van werkgever verandert. Sommigen denken zelfs - ten onrechte - dat het opgebouwde bedrag gewoon verloren gaat.
Wees gerust: je behoudt het bedrag van het aanvullend pensioen dat je in de loop der jaren hebt opgebouwd (= verworven reserves). Die zijn immers van jou van bij je aansluiting.
Wanneer je van werkgever verandert, heb je verschillende opties wat betreft het lot van het aanvullend pensioenkapitaal dat je al hebt opgebouwd. Bekijk ze op de gedetailleerde pagina.
De snelste en eenvoudigste manier om dat te doen is via MyAG Employee Benefits.
Hoe log ik in op MyAG Employee Benefits?
Wanneer je inlogt op MyAG Employee Benefits op je smartphone of via je pc, krijg je een mooi overzicht van al je dekkingen. Je kan via deze weg ook een aangifte doen, je kosten indienen of een hospitalisatie melden als je daarvoor verzekerd bent.
Kan je langere tijd niet aan het werk? Geef dan zo snel mogelijk je arbeidsongeschiktheid aan via MyAG Employee Benefits, zodat je tijdig kan rekenen op een vervangingsinkomen.
Heb je al een MyAG Employee Benefits-account op de website en wil je nu inloggen via je smartphone? Dat kan op verschillende manieren:
- Via sms
- Via itsme
- Via een QR-code.
Kan je de QR-code om in te loggen niet vinden? Lees deze instructies.
Je kan op verschillende manieren inloggen op de MyAG Employee Benefits app:
- Via een QR-code
- Via sms
- Via itsme.
Krijg je de foutmelding SI00-Error ('unable to connect now'), SI05-Error ('try again later') of een leeg scherm wanneer je inlogt via itsme? Dat kan een gevolg zijn van de browser die je gebruikt. Dat probleem doet zich vooral voor bij Android-apparaten.
Er zijn verschillende oplossingen:
- Log in op de app via een QR-code of een sms.
- Stel Google Chrome in als standaardbrowser.
- Als je liever een andere browser gebruikt, zoals Samsung Internet Browser, Edge of Firefox, moet je enkele instellingen aanpassen om externe apps (zoals itsme) te kunnen openen. Die browsers blokkeren soms externe apps of vragen de gebruiker om een bevestiging. Hieronder leggen we stapsgewijs uit hoe je te werk moet gaan voor elke browser.
Ik gebruik Samsung Internet Browser >
Kan je nog steeds niet inloggen of heb je vragen? Neem contact met ons op via agsupport@aginsurance.be of +32 2 664 07 00. Of stel je vraag rechtstreeks aan onze chatbot Aggie, die 24 uur per dag beschikbaar is!