Heeft een overstroming, storm, brand je voertuig beschadigd?

Probeer de schade te beperken en geef ze aan bij je verzekeraar.

Beperk de schade

Neem alle nodige maatregelen om de gevolgen van het schadegeval te beperken en andere schade te voorkomen. Als die maatregelen kosten met zich meebrengen, zal je autoverzekering deze normaal gesproken vergoeden.

Bel indien mogelijk met je verzekeringsmaatschappij om vooraf toestemming te krijgen.
Als het gevaar dreigend is, neem dan zelf noodmaatregelen, maar hou ze redelijk.

Maak foto's zodat de verzekeraar de schade zonder betwisting kan vaststellen.  Foto's van de omvang en details van de schade zijn belangrijk.

Hierbij een paar voorbeelden van wat je kan doen:

  • Is er door een storm een tak op de voorruit van je voertuig gevallen?
    Dek ze af met een dekzeil om te voorkomen dat er water binnenkomt.
  • Zijn de ruiten van je voertuig gebarsten door hagel?
    Als de ruiten gebarsten zijn maar nog wel op hun plaats zitten, gebruik dan stevige plastic folie om de geraakte zones tijdelijk af te dekken om het risico op waterinsijpeling te verminderen.
  • Heeft een storm aan zee je voertuig bedekt met zand?
    Was de auto snel en voorzichtig om corrosie door zout water of schurend zand te voorkomen.

Geef de schade aan bij je verzekeraar

Als je de verzekering Top Omnium / Top Occasium of OmniNatuur(&Glass) van AG hebt afgesloten, helpen wij je snel de nodige stappen te ondernemen bij een schadegeval, met name door de procedures bij de garage voor de herstelling van je voertuig te vergemakkelijken.

Als je de waarborg Top Bijstand hebt afgesloten, komen we tussen vanaf de schriftelijke of telefonische aangifte van het schadegeval, op voorwaarde dat het schadegeval gedekt is. We kunnen dan het ophalen en wegslepen van je voertuig naar de hersteller van je keuze organiseren (door een erkende garage aan te bevelen). Zo voorkom je dat je vast komt te zitten of verdere schade aan je voertuig veroorzaakt.

Als je voertuig geïmmobiliseerd is:

  • stellen wij een vervangwagen ter beschikking.
  • zorgen wij indien nodig voor vervoer naar huis of een veilige plaats.

Onze prioriteit is om de ongemakken van het incident tot een minimum te beperken en je snel bijstand te verlenen die is afgestemd op jouw behoeften.

Wie is je tussenpersoon?

AG werkt samen met onafhankelijke makelaars en met BNP Paribas Fortis. Zo kan je altijd rekenen op een kwaliteitsservice bij jou in de buurt. Hulp nodig met je verzekeringen of bij schade? Onze partners geven je graag persoonlijk advies.

Neem contact op met je makelaar

Waarom?

Je makelaar:

  • Kent je situatie beter dan wie dan ook
  • Geeft je advies
  • Helpt je bij de formaliteiten
Geen toegang tot My AG?

Of neem contact op met AG

Par téléphone
Depuis la Belgique
Par téléphone
Depuis l'étranger
Par téléphone
Par téléphone
Par téléphone
Depuis la Belgique
Geopend
24/7
Par téléphone
Depuis l’étranger
Geopend
24/7
Par téléphone
Top Accidents
AG Insurance werkt samen met Providis, een onafhankelijke dienst gespecialiseerd in rechtsbijstand.
Par téléphone
Par email
Contactez-nous

Online aangifte via My AG

  • Gebruiksgemak
  • Onmiddellijke bevestiging

Mobiliteit, woning, gezin en reis

Een gratis telefoontje naar Teleclaims is genoeg. Wij helpen je bij je schadeaangifte, zodat je dossier in orde is om zo snel mogelijk te verwerken.
Par téléphone
Depuis la Belgique
Par téléphone
Depuis l’étranger
Meld je schadegeval online op de website van BNP Paribas Fortis

Vraag rechtsbijstand aan

AG Insurance werkt samen met Providis, een onafhankelijke dienst gespecialiseerd in rechtsbijstand.
Par téléphone
Par email
Contactez-nous
Weet je niet meer bij welke tussenpersoon je je verzekering hebt afgesloten?
Contactez-nous

Wat moet ik doen als ik naar het buitenland reis?

Als je de dekking Top Bijstand hebt en op het moment van het schadegeval in het buitenland bent, organiseert AG je repatriëring en die van je voertuig.

Wat zijn de belangrijkste niet-gedekte risico's?

  • De verzekering OmniNatuur (&Glass) dekt geen schade veroorzaakt door opvliegende steentjes of stukken ijs bij een schadegeval als gevolg van natuurschade.
  • Er zijn vier specifieke uitzonderingen voor materiële schade in Top Omnium en Top Occasium (die samen met Multirisk de 'full omnium' vormt):
    1. Schade veroorzaakt aan onderdelen van het voertuig als gevolg van slijtage, een constructie- of materiaalfout, van een klaarblijkelijk gebrek aan onderhoud.
    2. Schade die het gevolg is van het blootstellen aan langzaam inwerkende invloeden zoals verwering, verkleuring en corrosie.
    3. Onderhouds- en herstelkosten die het gevolg zijn van een technisch defect.
    4. De schade veroorzaakt of verergerd door de vervoerde dieren of voorwerpen, het op- of afladen daarvan, alsook door de overbelasting van het voertuig of de aanhangwagen ervan.
  • De waarborg Top Bijstand dekt niet de kosten gemaakt door een verzekerde zonder voorafgaand akkoord van de bijstandsverlener (behalve als dit anders is bepaald in het contract).
Bovenstaande lijst is niet volledig, maar illustreert wel een aantal situaties die niet verzekerd zijn. Voor de exacte omvang van de waarborgen verwijzen we naar de algemene voorwaarden, die hier beschikbaar zijn en gratis verkrijgbaar zijn bij je verzekeringstussenpersoon.
De autoverzekeringen Top Omnium, Top Occasium en OmniNatuur (&Glass) of de waarborg Top Bijstand van AG zijn verzekeringscontracten van één jaar die automatisch met dezelfde periode worden verlengd, tenzij de klant minstens twee maanden voor het einde van het contract bezwaar maakt of AG minstens drie maanden voor het einde van het contract bezwaar maakt.
Dit publicitaire artikel bevat algemene informatie over de verzekeringsproducten van AG, Belgische verzekeringsonderneming. We vragen je om het standaardinformatiedocument over het verzekeringsproduct te lezen vóór je een contract afsluit. De exacte omvang van de waarborgen vind je in de contractuele voorwaarden. De algemene voorwaarden kan je terugvinden op www.ag.be. Deze (pre)contractuele informatie en een offerte met een premieberekening zijn gratis verkrijgbaar bij je verzekeringstussenpersoon. Op onze verzekeringscontracten is het Belgische recht van toepassing.
Voor vragen of problemen kan je in de eerste plaats terecht bij je verzekeringstussenpersoon. Als je een klacht hebt, kan je contact opnemen met de dienst klachtenbeheer van AG (E. Jacqmainlaan 53, 1000 Brussel, tel. 02 664 02 00, mail customercomplaints@aginsurance.be). Als de voorgestelde oplossing voor jou niet volstaat, kan je je klacht ook voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen (de Meeussquare 35, 1000 Brussel, tel. 02 547 58 71 – https://www.ombudsman-insurance.be/nl – info@ombudsman-insurance.be).​