De ideale oplossing voor pillen, brillen en tanden van uw personeel
U verzekert voor uw medewerkers de terugbetaling van hun medische kosten buiten het ziekenhuis.
De ambulante kosten van uw medewerkers verzekeren met een flexibele oplossing.
Duidelijke voordelen
U verzekert ook de medische kosten buiten het ziekenhuis.
U kiest zelf het terugbetalingspercentage, de plafonds en de vrijstellingen.
Uw werknemers kunnen tot drie keer meer terugbetaald krijgen dan u investeert.
Uw medewerkers geven hun apotheekkosten automatisch en digitaal door.
Hospitalisaties worden steeds korter. U beschermt uw werknemers ook buiten het ziekenhuis.
In deze pagina
Wat heeft deze verzekering mijn kmo te bieden?
Gemiddeld betalen uw werknemers 20 % van hun medische kosten zelf. Het gaat om geneesmiddelen, doktersbezoeken of raadplegingen bij een specialist zonder ziekenhuisopname. Deze kosten lopen steeds hoger op omdat meer zorg ambulant verleend wordt.
Deze verzekering is bedoeld voor ondernemingen met meer dan vijftien werknemers.
Mooie alternatieve verloning
Met Ambucare Flexible, in combinatie met Hospicare Flexible, zorgt u ervoor dat de medische kosten van uw medewerkers het hele jaar door terugbetaald worden. Het is een alternatieve verloning die medewerkers erg appreciëren. Een sterke troef die uw onderneming echt onderscheidt in de ‘war for talent’. U beloont medewerkers immers niet alleen met de klassieke, uitgebreide hospitalisatieverzekering, maar ook een oplossing voor al hun andere medische kosten.
Ruimte voor flexibiliteit
U stemt uw Ambucare Flexible af op de noden van uw medewerkers en op uw budget. Kies zelf:
de vrijstelling: 0 euro, 75 euro of 125 euro.
het terugbetalingsplafond: 500 euro, 1 250 euro of 2 500 euro.
de terugbetaling: 80 % (standaard 50 % voor paramedische behandelingen).
Waar en wanneer wordt uw werknemer beschermd?
Met Ambucare Flexible houden uw medewerkers hun medische kosten buiten het ziekenhuis betaalbaar.
Ambulante geneeskundige zorgen
- doktersraadplegingen, huisbezoeken, technische prestaties en kleine heelkunde,
- verpleging, kinesitherapie en fysiotherapie,
- radiologie, beeldvorming en laboratoriumonderzoek.
Farmaceutische producten, orthopedische en optische hulpmiddelen
- geneesmiddelen en verbanden afgeleverd door een apotheker,
- brilmonturen (tot 85 euro) en -glazen, contactlenzen en hoorapparaten,
- verbanden en spalken,
- orthopedische toestellen en kunstledematen.
Tandzorgen en tandprothesen
- tandbehandelingen,
- bruggen, kronen en implantaten,
- orthodontische behandelingen en apparaten zoals een beugel.
Deze dekking is ook apart mogelijk met Dental Flex.
Extra waarborg voor paramedische behandelingen
U kunt ervoor kiezen dat ook volgende zaken voor 50 % terugbetaald worden:
- consultaties bij de psycholoog, diëtist, podoloog en logopedist,
- osteopathie, chiropraxie, homeopathie en acupunctuur,
- homeopathische geneesmiddelen.
Waar en wanneer wordt uw werknemer beschermd?
In België en het buitenland
Uw medewerkers zijn verzekerd voor medische kosten in ons land en tijdens vakanties in het buitenland.
Wanneer
Het Ambucare Flexible-plan is mogelijk voor ondernemingen met minstens vijftien werknemers. Zijzelf en eventueel hun gezinsleden sluiten bij uw plan aan:
- zonder medische formaliteiten, dus ook geen bijpremies of uitsluitingen,
- zonder wachttijd, dus uw medewerkers zijn na hun aansluiting onmiddellijk verzekerd,
- zonder uitsluiting van voorafbestaande aandoeningen.
Welke service biedt AG Insurance?
Service voor u: trust in expertise
AG Insurance is marktleider in Employee Benefits, een betrouwbare partner dus. Ons kenniscentrum Gezondheidszorgen focust op innovatie en een kwalitatieve, flexibele en snelle dienstverlening. Deze service volgen we dagelijks van nabij op zodat we u de efficiëntie van onze callcenters en de kwaliteit van de schadedossiers kunnen garanderen.
Strakke opvolging en weinig administratie
AG Insurance verzekert een vlotte en correcte overgang van de bestaande verzekering naar AG Insurance en staat in voor het ontvangen en registeren van de aansluitingen, opzeggingen en schrappingen. Zo bouwen we de databank van verzekerden op en houden we ze up-to-date.
Wij volgen de performantie van onze callcenters van kortbij op en voeren dagelijks kwaliteitscontroles uit op behandelde dossiers.
Goede bewustmaking
Dental Flex is een waardevolle alternatieve verloning en het is natuurlijk de bedoeling dat uw medewerkers het plan echt naar waarde schatten.
Daarvoor krijgt u:
- online & offline communicatiemateriaal,
- gepersonaliseerde communicatie bij de aansluiting,
Service voor uw medewerkers
Uw medewerkers zijn gerust als ze hoge tandkosten hebben en kunnen bovendien rekenen op een uitstekende service:
- Alle informatie op een website die speciaal voor hen ontwikkeld werd.
- Servicecenter voor schademeldingen en algemene inlichtingen over aansluitingsmodaliteiten, waarborgen, dekkingen en tarieven.
Bereikbaar per post, e-mail of telefoon, van maandag tot vrijdag van 8u tot 16u45. Uw medewerkers worden geholpen in de taal van hun keuze.
- Gespecialiseerd team voor het beheer van schadegevallen. Het bezorgt uw medewerkers een gedetailleerde afrekeningsbrief.
Wat is niet verzekerd?
Medische kosten die volgen uit een 'zware fout' (bv. roekeloos gedrag of gebruik en misbruik van alcohol of verdovende middelen) vallen buiten de dekking. Niet-medisch noodzakelijke behandelingen zoals esthetische ingrepen, anti-conceptiebehandelingen en preventieve check-ups en onderzoeken zijn ook uitgesloten.
Bovendien zijn er algemene plafonds en terugbetalingspercentages van toepassing.
Deze pagina bevat algemene informatie over verzekeringsproducten van AG Insurance. Het contract wordt gesloten voor de duur van één jaar, stilzwijgend hernieuwbaar op het einde van elk verzekeringsjaar. De exacte reikwijdte van deze producten vindt u in de algemene voorwaarden.
Consumentenbescherming & klachtenbeheer
Raadpleeg de wettelijke informatie over onze verzekeringen!
- Hoe gaat AG Insurance om met mogelijke belangenconflicten?
- Wat zijn de juridische gegevens van AG Insurance en welk recht is van toepassing?
- Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
- Wij nodigen u uit kennis te nemen van het gestandaardiseerd informatiedocument en de algemene voorwaarden over het verzekeringsproduct alvorens het product te onderschrijven. Deze documenten zijn gratis beschikbaar op onze website.
Algemene voorwaarden en wettelijke informatie
Uw makelaar
Onderstaande documenten geven u meer informatie over de verzekering