Een hospitalisatie in het buitenland

Ga meteen naar:

Hospitalisatie melden

 

 

Kosten verzenden

 

 

1. Breng AG zo snel mogelijk op de hoogte

Word je in het buitenland gehospitaliseerd?

 

Je hospitalisatieverzekering komt wereldwijd tussen bij een onvoorziene hospitalisatie en zelfs bij een geplande ziekenhuisopname als je ziekenfonds hiervoor vooraf zijn akkoord heeft gegeven (bv. als een buitenlands ziekenhuis wereldwijd bekend staat voor een specifieke behandeling of ingreep).

Laat AG weten dat je in het ziekenhuis li​gt: dat kan ook via de MyAG Employee Benefits​ app. Meld je ziekenhuisopname in het buitenland binnen de 24 uur aan onze bijstandsverlener voor hospitalisaties in het buitenland. Je opent dan meteen een nieuw dossier voor je terugbetaling. Bel onze bijstandsverlener en vermeld:

  • je contract- of kaartnummer​​, dat je terugvindt op je kaartje,
  • het adres waar je verblijft,
  • en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Meld je opname (24u/24, 7d/7)

 

+32 (0)2 664 01 70

Voorziet je hospitalisatieverzekering geen bijstand?

 

Hoeft ook niet: je bent sowieso verzekerd, ook in het buitenland. Stuur het bewijs van je medische kosten op (zie stappen 2 en 3). Vergeet ook je ziekenfonds niet op de hoogte te brengen.​


2. Verzamel je medische kosten

Verzamel al je medische kosten in verband met je hospitalisatie. De kosten tijdens de opname, maar ook ervoor en erna. Dit zijn de zogenoemde 'ambulante kosten'.

 

  • ​Voor je opname

    ​Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties – zoals apotheek- en dokterskosten – terug binnen een bepaalde periode voor de opname, afhankelijk van je verzekering (meestal 1 of 2 maanden). De juiste periode staat in de bijzondere voorwaarden van je verzekering. Niet zeker over de periode? Als verzekerde via je werkgever kan je ook inloggen op MyAG Employee Benefits​ of langsgaan bij je personeelsdienst.

  • ​Tijdens je opname

    Je hospitalisatieverzekering betaalt vanzelfsprekend je ziekenhuisfactuur terug. Heb je de derdebetalersregeling Medi-Assistance, dan zal AG de opnamefactuur ontvangen en rechtstreeks betalen aan het ziekenhuis. Hiervoor is het wel belangrijk dat je je hospitalisatie op voorhand meldt aan AG. In andere gevallen krijg je de factuur thuis opgestuurd en mag je ze samen met je andere medische kosten verzamelen. Doe wel op voorhand al aangifte. Dan openen wij alvast een dossier. Dit vergemakkelijkt de verwerking van de kosten als je die later doorstuurt​.

  • Na je opname

    ​Net zoals ervoor kan je ook na je ziekenhuisopname nog behandeld worden om zo snel mogelijk te genezen. Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties terug die binnen een bepaalde periode na de opname vallen. Afhankelijk van je polis is dat 3 of 6 maanden.

Houd alle facturen en bewijzen van je ziekenhuis, dokter(s), apotheek, … goed bij.
 
Tip: bij je ziekenfonds kan je een handig overzicht van je verstrekte medische prestaties krijgen.​


3. Stuur je kosten op

Alle kosten verzameld? Verstuur ze online!

 

Scan of neem een duidelijke foto van je kosten en stuur ze online door. Vermeld zeker je correcte rekeningnummer en je contractnummer of je klantreferentie.


4. Ontvang je terugbetaling

Je afrekening

 

Na de verwerking van je opgestuurde medische kosten, maakt je beheerder voor jou een afrekening aan. Dit is een schriftelijk overzicht zodat je op een eenvoudige en transparante manier ziet wat wel en niet werd terugbetaald.

Hulp nodig?

Je kan bij ons terecht met al je vragen over de terugbetaling van je kosten.