Een hospitalisatie met overnachting

Ga meteen naar: 

Hospitalisatie melden

 

 

Kosten verzenden

 

 

1. Breng AG vooraf op de hoogte

 

Word je binnenkort in het ziekenhuis opgenomen?​

 

​Laat AG weten dat je ziekenhuisopname eraan komt en meld ze eenvoudig online. Je opent dan meteen een nieuw dossier voor je terugbetaling.
Je opname meld je best vooraf, al is dat natuurlijk niet altijd mogelijk. Daarom kan je ook achteraf of in het ziekenhuis je hospitalisatie melden, bv. via je smartphone.


2. Verzamel je medische kosten

Verzamel al je medische kosten in verband met je hospitalisatie. De kosten tijdens de opname, maar ook ervoor en erna. Dit zijn de zogenoemde 'ambulante kosten'.

  • ​Voor je opname

    ​Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties – zoals apotheek- en dokterskosten – terug binnen een bepaalde periode voor de opname, afhankelijk van je verzekering (meestal 1 of 2 maanden). De juiste periode staat in de bijzondere voorwaarden van je verzekering. Niet zeker over de periode? Als verzekerde via je werkgever kan je ook inloggen op MyAG Employee Benefits of langsgaan bij je personeelsdienst.

  • ​Tijdens je opname

    Je hospitalisatieverzekering betaalt vanzelfsprekend je ziekenhuisfactuur terug. Heb je de derdebetalersregeling Medi-Assistance, dan zal AG de opnamefactuur ontvangen en deze rechtstreeks betalen aan het ziekenhuis. Hiervoor is het wel belangrijk dat je je hospitalisatie op voorhand meldt aan AG. In andere gevallen krijg je de factuur thuis opgestuurd en mag je ze samen met je andere medische kosten verzamelen. Doe wel op voorhand al aangifte. Dan openen wij alvast een dossier. Dit vergemakkelijkt de verwerking van de kosten als je die later doorstuurt​.

  • Na je opname

    ​Net zoals ervoor kan je ook na je ziekenhuisopname nog behandeld worden om zo snel mogelijk te genezen. Je hospitalisatieverzekering betaalt de medische prestaties terug die binnen een bepaalde periode na de opname vallen. Afhankelijk van je polis is dat 3 of 6 maanden.

Houd alle facturen en bewijzen van je ziekenhuis, dokter(s), apotheek, … goed bij.
 
Tip: bij je ziekenfonds kan je een handig overzicht van je verstrekte medische prestaties krijgen.​

 


3. Stuur je kosten op

Alle kosten verzameld? Verstuur ze online!

 

Scan of neem een duidelijke foto van je kosten en stuur ze online door. Vermeld zeker je correcte rekeningnummer en je contractnummer of je klantreferentie.


4. Ontvang je terugbetaling

​Je afrekening

 

Na de verwerking van je opgestuurde medische kosten, maakt je beheerder voor jou een afrekening aan. Dit is een schriftelijk overzicht zodat je op een eenvoudige en transparante manier ziet wat wel en niet werd terugbetaald.

Hulp nodig?

Je kan bij ons terecht met al je vragen over de terugbetaling van je kosten.