
Meld je ziekenhuisopname eenvoudig en zorgeloos voor een snelle en efficiënte verwerking.
Hospitalisatie melden
Dien je medische kosten eenvoudig in met slechts een paar klikken en geniet van een snelle terugbetaling.
Kosten verzendenKosten verzenden
Maak je keuze:
- Mijn hospitalisatie melden
- In het ziekenhuis
- Mijn medische kosten indienen
- Mijn MyAG Employee Benefits app
Mijn hospitalisatie melden
Wees gerust, wij dekken dagopnames en opnames met overnachting(en).
Heeft het ziekenhuis een dagopname gefactureerd?
AG dekt de kosten van een dagopname. In de regel factureert het ziekenhuis een verblijf in de vorm van een dagopname als je een volledige anesthesie moet ondergaan of als je in een ziekenhuiskamer verblijft.
Heeft het ziekenhuis een consultatie gefactureerd (ambulante zorgen in het ziekenhuis)?
Sommige onderzoeken of een bezoek aan de spoedafdeling om bijvoorbeeld een voet in het gips te zetten, worden niet gefactureerd als een dagopname, maar als een consultatie (ambulante zorgen in het ziekenhuis). Over het algemeen blijven deze kosten voor eigen rekening.
Als een opname echter binnen de dekkingsperiode valt van de medische kosten in verband met een andere ziekenhuisopname voor dezelfde pathologie, dan kunnen deze kosten worden gedekt.
Wil je weten of het ziekenhuis kosten aanrekent voor een ziekenhuisopname of een consultatie?
Je kan je arts of het ziekenhuis rechtstreeks vragen naar het soort facturering.
Wanneer is mijn spoedopname gedekt?
Alles hangt af van hoe het ziekenhuis je factuur opstelt.
Heeft het ziekenhuis je spoedopname gefactureerd als een dagopname?
AG dekt de medische kosten van een dagopname.
Heeft het ziekenhuis je spoedopname gefactureerd als een consultatie (ambulante zorgen in het ziekenhuis)?
Deze kosten blijven voor eigen rekening.
Als je denkt dat je factuur een dagopname vermeldt, stuur ons dan een kopie. Was het effectief een dagopname, dan kunnen de kosten terugbetaald worden.
Was je spoedopname voor of na een ziekenhuisopname?
Als je spoedopname binnen de dekkingsperiode valt van de medische kosten in verband met een andere ziekenhuisopname voor dezelfde pathologie, dan kunnen we jou deze medische kosten terugbetalen.
Je kan je ziekenhuisopname melden zodra de datum is vastgesteld en ten vroegste twee maanden op voorhand (drie maanden voor bevallingen). Als de opname niet van tevoren is gepland, heb je tot 30 dagen na de datum van opname de tijd om je aangifte online te doen. Neem contact op met onze diensten om een nieuw dossier te openen.
Een hospitalisatie melden? Heel eenvoudig! Lees de FAQ 'Hoe meld ik een hospitalisatie?'
Met Medi-Assistance, de derdebetalersregeling van AG, is een rechtstreekse betaling van je ziekenhuisfactuur aan het ziekenhuis in de meeste gevallen mogelijk. Zo moet je zelf niets voorschieten. De vrijstelling en de niet-gedekte kosten kunnen dan later worden teruggevorderd. Om de derdebetalersregeling te genieten, moet je je ziekenhuisopname liefst twee maanden op voorhand en ten laatste 30 dagen na de datum van opname bij onze diensten melden.
Hebje deoptie Medi-Assistance?
De toepassing van de derdebetalersregeling is dan in de meeste gevallen mogelijk.
Wij kunnen je wel om bepaalde aanvullende informatie vragen om een derdebetalersovereenkomst te verkrijgen. Soms hebben wij bijvoorbeeld eerst je hospitalisatieverslag nodig, de bevestiging van de dekking door je ziekenfonds, informatie over de aansprakelijke derde bij een ongeval, ...
Heb je de optie Medi-Assistance niet?
Je moet de ziekenhuisfactuur altijd eerst zelf betalen. Wij betalen je deze factuur daarna terug volgens de voorwaarden van je gezondheidszorgverzekering (overeenkomst). Je moet ons alleen een kopie van de volledige facturen sturen.
Lees voor meer informatie de FAQ 'Hoe meld ik een hospitalisatie?' en de FAQ 'Hoe verstuur ik medische kosten?'
De geboorte van een kind gaat gepaard met veel kosten en administratieve procedures. Om je te helpen, hebben wij de meest gestelde vragen bij de voorbereiding van de bevalling voor jou op een rijtje gezet.
Dekt de hospitalisatieverzekering de kosten van een bevalling?
Wees gerust, de kosten van een bevalling worden over het algemeen vergoed. Soms gelden wel bepaalde beperkende voorwaarden, zoals een wachttijd na een nieuwe aansluiting, maar die zijn eerder zeldzaam.
Als je luiers, babycrèmes, thermometers, zuigelingenmelk enz. via het ziekenhuis koopt, worden deze kosten niet gedekt en aan jou doorgerekend.
Je vindt alle nodige informatie over de terugbetaling van kosten in verband met een ziekenhuisopname in de FAQ 'Welke medische kosten worden terugbetaald?' en in de FAQ 'Wanneer moet ik mijn hospitalisatie melden?'
Wanneer moet ik mijn hospitalisatie melden?
Of je nu in het ziekenhuis of thuis bevalt, je moet AG op de hoogte brengen.
Je kan je ziekenhuisopname ten vroegste drie maanden voor de vermoedelijke bevallingsdatum en tot 30 dagen erna melden.
Wij geven het ziekenhuis dan een akkoord dat enkele maanden geldig is. Je moet ons de exacte datum van je bevalling achteraf niet meedelen. Zo kan je in alle rust bevallen.
Voor meer informatie over het melden van een ziekenhuisopname, zie de FAQ 'Hoe meld ik een hospitalisatie?'.
Mag mijn partner in mijn kamer slapen?
Als het ziekenhuis het toestaat, kan je partner natuurlijk op de kraamafdeling slapen. Let wel, wij dekken deze kosten niet. Dat betekent dat de supplementen en maaltijden/dranken die voor de begeleider worden gefactureerd, voor jouw rekening blijven.
Kan ik een luxekamer kiezen bij een ziekenhuisopname?
Wij betalen de verblijfs- en ereloonsupplementen van een luxe-eenpersoonskamer, op voorwaarde dat die niet als studio, suite of appartement wordt gefactureerd. In dat laatste geval komen we niet tussen in de verblijfssupplementen. Je kan deze info best vooraf navragen aan de facturatiedienst van het ziekenhuis.
Kan ik thuis bevallen?
In de meeste contracten wordt een thuisbevalling gedekt voor een forfaitair bedrag, inclusief de medische pre- en post-hospitalisatiekosten. Meer informatie vind je in de voorwaarden van je gezondheidszorgverzekering.
Heb ik recht op postnatale zorg?
In veel gevallen dekt je contract postnatale zorg. Om zeker te zijn, lees je best de voorwaarden van je gezondheidszorgverzekering.
Is mijn baby automatisch gedekt door mijn hospitalisatieverzekering?
Je baby is niet automatisch gedekt via je hospitalisatieverzekering.
Je moet zelf een aanvraag indienen om je kind binnen drie maanden na de geboorte toe te voegen aan je contract, zodat het kan worden aangesloten zonder wachttijd of medische formaliteiten.
Een ziekenhuisopname melden? Heel eenvoudig!
Je kan je ziekenhuisopname op verschillende manieren melden. Als je een My Healthcare Card hebt, kan je jouw hospitalisatie direct melden via MyAG Employee Benefits (app of computer).
Je kan je ziekenhuisopname ten vroegste twee maanden op voorhand melden (of drie maanden bij een bevalling). Is je ziekenhuisopname niet gepland, meld ze dan zo snel mogelijk.Lees voor meer info de FAQ 'Wanneer moet ik mijn hospitalisatie melden?'.
Soms verandert het ziekenhuis de datum van een geplande ziekenhuisopname. Als je je ziekenhuisopname al hebt aangegeven, zijn er verschillende mogelijkheden.
Is je ziekenhuisopname aanvaard met een derdebetalersregeling?
Je moet dan in de acceptatiebrief of e-mail nagaan voor welke periode wij ons akkoord aan het ziekenhuis hebben gegeven voor de derdebetalersregeling. Deze informatie staat in de rubriek 'Hospitalisatiegegevens' - 'Ziekenhuisopname mogelijk tussen'. Als de nieuwe opnamedatum tussen de vermelde data valt, hoef je niets te doen, aangezien ons akkoord met het ziekenhuis nog altijd geldt.
Als de nieuwe opnamedatum buiten de data valt onder 'Ziekenhuisopname mogelijk tussen', moet je AG informeren over de nieuwe datum. Je kan ons deze informatie meedelen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat vermeld staat in je brief of e-mail over de aanvaarding van de ziekenhuisopname.
Is je ziekenhuisopname aanvaard zonder derdebetalersregeling of wordt er gewacht op verdere informatie?
Je moet de nieuwe datum aan AG meedelen. Je kan ons deze informatie meedelen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat vermeld staat in je brief of e-mail over de aanvaarding van de ziekenhuisopname.
Heb je een individueel contract (AG Care en Hospitalisatie Plus)?
AG past een ziekenhuissegmentatie toe. We vergoeden alle medische kosten voor de overgrote meerderheid van de ziekenhuizen, ongeacht het soort kamer.
Als je echter kiest voor een eenpersoonskamer in een duur ziekenhuis (bijvoorbeeld een universitair ziekenhuis of een ziekenhuis in Brussel), blijft de helft van de ziekenhuisfactuur voor jouw rekening. Om een volledige terugbetaling te krijgen, kan je vragen om de opties 'Universitaire Optie' en de 'Optie SL' aan je contract toe te voegen.
Je vindt meer informatie over de ziekenhuissegmentatie in je contract of in de rubriek 'Wat is ziekenhuissegmentatie?'.
Heb je een contract via je werkgever?
Dan ben je in de meeste gevallen gedekt in een eenpersoonskamer. Hou er wel rekening mee dat voor eenpersoonskamers vaak een vrijstelling geldt. Het bedrag van de vrijstelling is ook vaak hoger dan wanneer je voor een gedeelde kamer kiest.
Je vindt hierover meer info in de voorwaarden van je gezondheidszorgverzekering. Je kan ook contact opnemen met je personeelsdienst.
Je hospitalisatieverzekering komt wereldwijd tussen en dekt je medische kosten (erelonen, verblijfskosten en geneesmiddelen).
Hou wel rekening met de volgende voorwaarden:
- Je opname moet dringend en onvoorzien zijn, of je hebt vooraf het akkoord van je ziekenfonds nodig (bv. als een buitenlands ziekenhuis wereldwijd bekend staat voor een heel specifieke behandeling of ingreep)
- Er moet een wettelijke tussenkomst zijn.
- Er kunnen, afhankelijk van je verzekering, bepaalde beperkingen gelden voor de duur van je verblijf in het buitenland.
Worden mijn medische kosten die een gevolg zijn van mijn ziekenhuisopname in het buitenland gedekt?
Je hospitalisatieverzekering komt ook tussen in de medische kosten die verband houden met je opname, op voorwaarde dat ze in een bepaalde periode voor en na je hospitalisatie in het buitenland vallen. Afhankelijk van je verzekeringscontract is die periode 1 of 2 maanden voor en 3 of 6 maanden na de ziekenhuisopname. Raadpleeg de waarborgen van je hospitalisatieplan voor de exacte terugbetalingsvoorwaarden.
Hoe meld ik een hospitalisatie in het buitenland?
- Heb je toegang tot MyAG Employee Benefits (app of computer)?
Dan kan je ons makkelijk contacteren via deze tool. - Heb je een kaart?
Bel naar het telefoonnummer voor buitenlandse ziekenhuisopnames vermeld op je kaart. - Heb je geen kaart?
Neem contact op met de diensten van AG:
Je bent verzekerd via je werkgever
Van maandag tot vrijdag, van 8 uur tot 16.45 uur
+32 (0)2 664 19 80
Je bent persoonlijk verzekerd
Van maandag tot vrijdag, van 8 uur tot 16.45 uur
+32 (0)2 664 10 30
Hoe kan ik een verzekeringsattest aanvragen voor een verblijf in het buitenland?
Steeds meer landen vragen een verzekeringsattest om aan te tonen dat je medische kosten door een verzekering worden gedekt. In sommige landen en bij bepaalde visumaanvragen is dat zelfs een strikte vereiste.
Om na te gaan of het land waar je naartoe wil gaan dit document vereist, surf je naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
- Als je verzekerd bent bij AG, kan je gemakkelijk je verzekeringsattest aanvragen via MyAG Employee Benefits.
Meld je aan op MyAG Employee Benefits op je smartphone of computer. - Klik op 'Mijn verzekeringsattesten' in de rubriek 'Gezondheidszorgen'.
- Kies de optie 'Een attest aanvragen', geef aan waarom je het document nodig hebt en klik vervolgens op de knop 'Een attest aanvragen'. Zodra we alle informatie hebben ontvangen, is het attest zichtbaar onder 'Mijn attesten bekijken'.
Lees deze 'Praktische Gids' op onze website.
In het ziekenhuis
Controleer of je je hospitalisatie hebt gemeld via MyAG Employee Benefits (app of computer)of via onze telefonische diensten.
Als je in het ziekenhuis aankomt, heb je jouw opname misschien nog niet gemeld. Je aangifte gebeurt niet automatisch wanneer je je My Healthcare Card laat zien bij aankomst in het ziekenhuis. Enkel als je een bevestiging van AG gekregen hebt, is de aangifte in orde. Bij een ziekenhuisopname dient de kaart alleen om gemakkelijk contact met ons op te nemen. Ze kan dan ook niet in een toestel of computer worden geplaatst.
Heb je de aangifte van je ziekenhuisopname nog niet ingevuld?
Je hospitalisatieverzekering komt wereldwijd tussen en dekt je medische kosten (erelonen, verblijfskosten en geneesmiddelen).
Hou wel rekening met de volgende voorwaarden:
- Je opname moet dringend en onvoorzien zijn, of je hebt vooraf het akkoord van je ziekenfonds nodig (bv. als een buitenlands ziekenhuis wereldwijd bekend staat voor een heel specifieke behandeling of ingreep)
- Er moet een wettelijke tussenkomst zijn.
- Er kunnen, afhankelijk van je verzekering, bepaalde beperkingen gelden voor de duur van je verblijf in het buitenland.
Worden mijn medische kosten die een gevolg zijn van mijn ziekenhuisopname in het buitenland gedekt?
Je hospitalisatieverzekering komt ook tussen in de medische kosten die verband houden met je opname, op voorwaarde dat ze in een bepaalde periode voor en na je hospitalisatie in het buitenland vallen. Afhankelijk van je verzekeringscontract is die periode 1 of 2 maanden voor en 3 of 6 maanden na de ziekenhuisopname. Raadpleeg de waarborgen van je hospitalisatieplan voor de exacte terugbetalingsvoorwaarden.
Hoe meld ik een hospitalisatie in het buitenland?
- Heb je toegang tot MyAGEmployee Benefits (app of computer)?
Dan kan je ons makkelijk contacteren via deze tool. - Heb je een kaart?
Bel naar het telefoonnummer voor buitenlandse ziekenhuisopnames vermeld op je kaart. - Heb je geen kaart?
Neem contact op met de diensten van AG:
Je bent verzekerd via je werkgever
Van maandag tot vrijdag, van 8 uur tot 16.45 uur
+32 (0)2 664 19 80
Je bent persoonlijk verzekerd
Van maandag tot vrijdag, van 8 uur tot 16.45 uur
+32 (0)2 664 10 30
Hoe kan ik een verzekeringsattest aanvragen voor een verblijf in het buitenland?
Steeds meer landen vragen een verzekeringsattest om aan te tonen dat je medische kosten door een verzekering worden gedekt. In sommige landen en bij bepaalde visumaanvragen is dat zelfs een strikte vereiste.
Om na te gaan of het land waar je naartoe wil gaan dit document vereist, surf je naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
- Als je verzekerd bent bij AG, kan je gemakkelijk je verzekeringsattest aanvragen via MyAG Employee Benefits.
Meld je aan op MyAG Employee Benefits op je smartphone of computer. - Klik op 'Mijn verzekeringsattesten' in de rubriek 'Gezondheidszorgen'.
- Kies de optie 'Een attest aanvragen', geef aan waarom je het document nodig hebt en klik vervolgens op de knop 'Een attest aanvragen'. Zodra we alle informatie hebben ontvangen, is het attest zichtbaar onder 'Mijn attesten bekijken'.
Lees deze 'Praktische Gids' op onze website.
Mijn medische kosten indienen
Afhankelijk van je contract is de dekkingsperiode één of twee maanden voor en drie of zes maanden na de ziekenhuisopname.
Voorbeeld: je contract biedt dekking gedurende één maand vóór de ziekenhuisopname en drie maanden erna. Je bent in het ziekenhuis van 10 tot en met 15 juni. Wij vergoeden de kosten die verbonden zijn aan deze ziekenhuisopname en die gemaakt zijn tussen 10 mei en 15 september.
Raadpleeg je contract of de waarborgen van je hospitalisatieplan op MyAG Employee Benefits voor de exacte terugbetalingsvoorwaarden.
Scan de medische kosten of maak een duidelijke foto en verstuur ze (bij voorkeur via pdf-formaat) via MyAG Employee Benefits (app of pc).
Let wel: de verzending van medische kosten via MyAG Employee Benefits (app of computer) is enkel mogelijk nadat je je registratie hebt voltooid. Dat houdt in dat je je persoonsgegevens hebt gecontroleerd en een correct bankrekeningnummer hebt doorgegeven.
Ga voor meer informatie over de registratie op MyAG Employee Benefits naar deze pagina of de app.
Wat als ik de medische kosten niet via digitale weg wens te bezorgen?
Wees gerust, je kan ons de documenten ook steeds per post bezorgen. Vul de 'Aanvraag voor terugbetaling van mijn medische kosten' in.
Hebben je kosten te maken met een ziekenhuisopname of een schadegeval? Vul vervolgens het document' Aangifte van hospitalisatie' in om je kosten aan te geven.
Stuur het ingevulde formulier met kopieën van facturen of betalingsbewijzen naar:
- Medische dienst
AG Insurance - Service Health Care
Emile Jacqmainlaan 53
1000 Brussel
Let wel: hou in geval van een verzending via de post steeds de originele documenten bij en stuur ons een kopie van deze medische kosten.
Vermeld hierbij zeker je correcte rekeningnummer en schrijf je referentie, contract- en/of kaartnummer op een van de bijgevoegde documenten of op de begeleidende brief.
Kan ik medische kosten doorsturen voor mijn gezinsleden?
Je kan medische kosten doorsturen voor alle gezinsleden die via jouw contract verzekerd zijn, op voorwaarde dat ze hun kaart geactiveerd hebben: dat betekent dat ze zich geregistreerd hebben en dat hun persoonsgegevens en hun bankrekeningnummer geverifieerd werden.
Hoe stuur ik medische kosten door voor een gezinslid?
Scan de medische kosten of maak een duidelijke foto en verstuur ze digitaal (bij voorkeur in pdf-formaat) via MyAG Employee Benefits (app of computer) of via www.ag.be/hospi.
Let wel: de verzending van medische kosten via MyAG Employee Benefits (app of computer)is enkel mogelijk als de gezinsleden op MyAG Employee geregistreerd zijn.
Voor je minderjarige kinderen gebeurt dit automatisch als je eigen registratie in orde is. Je partner en je meerderjarige kinderen moeten zichzelf op MyAG Employee Benefits registreren.
Meer informatie over de registratie op MyAG Employee Benefits vind je hier.
Wat als ik de medische kosten niet via digitale weg wens te bezorgen?
Wees gerust, je kan ons de documenten ook steeds per post bezorgen.Vul de 'Aanvraag voor terugbetaling van mijn medische kosten' in.
Hebben je kosten te maken met een ziekenhuisopname of een ongeval?
Vul dan het document 'Schademelding' in om je kosten aan te geven.
Stuur het ingevulde formulier met kopieën van facturen of betalingsbewijzen naar:
- Medische dienst
AG Insurance - Service Health Care
Emile Jacqmainlaan 53
1000 Brussel
Let wel: hou in geval van een verzending via de post steeds de originele documenten bij en stuur ons een kopie van deze medische kosten.
Vermeld hierbij zeker het correcte bankrekeningnummer en schrijf de referentie, het contract- en/of kaartnummer van het betrokken gezinslid op een van de bijgevoegde documenten of op de begeleidende brief.
Wanneer moet ik mijn medische kosten indienen?
Afhankelijk van je contract is de dekkingsperiode één of twee maanden voor en drie of zes maanden na de ziekenhuisopname. De ambulante zorgen dienen met andere woorden toegediend of aangekocht te zijn binnen deze termijn.
De wettelijke termijn voor het doorsturen van medische kosten met betrekking tot je ziekenhuisopname is echter drie jaar.
Uiteraard raden we je aan om niet tot het laatste moment te wachten om je medische kosten door te sturen.
Als je een verzekering ambulante zorgen hebt, geldt de periode van drie jaar nog steeds en kan je je kosten het hele jaar door insturen.
Hoe dien ik mijn medische kosten in na een bezoek aan mijn huisarts, tandarts of kinesitherapeut?
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Er zijn 2 opties:
- Na een bezoek aan de huisarts, kinesitherapeut of tandarts, als je al gebruik maakt van het portaal 'Helena' (over enkele maanden zal dat ook mogelijk zijn via het portaal OxiCity), kan je onmiddellijk met één klik je facturen indienen bij je verzekeraar, die je dan zal terugbetalen. Daarvoor is je toestemming vereist. Je kan die zowel op het patiëntenportaal als op de website van Assurmed geven (als je geen toegang hebt tot een patiëntenplatform).
- Dankzij de streepjescode op de factuur of het attest dat je ons stuurt via MyAG Employee Benefits, kan AG je gegevens onmiddellijk digitaal opvragen en de terugbetaling uitvoeren. Je geeft dan eenmalig toestemming via www.assurmed.be.
Met AssurMed profiteer je van een soepeler beheer van je uitgaven bij huisartsen, tandartsen of kinesitherapeuten, dankzij een snellere terugbetaling van de factuur. Dat geldt niet alleen als je een plan ambulante zorgen hebt afgesloten of, in de pre/post-periode, als je een hospitalisatieplan hebt afgesloten.
Voor de behandeling van een ernstige ziekte zoals kanker, diabetes, de ziekte van Crohn enz. is het niet altijd nodig om in het ziekenhuis te blijven. Ook daarbuiten krijg je kwaliteitsvolle zorg van je arts, kinesitherapeut enz. Deze zogenoemde ambulante zorgen komen bovenop je ziekenhuisfactuur en kunnen bij een lange behandeling zwaar doorwegen.
Gelukkig kan je rekenen op je verzekering. Hoewel de term 'hospitalisatie' anders doet vermoeden, betaalt je hospitalisatieverzekering bij AG de kosten voor de behandeling van een zware ziekte het hele jaar door terug, ook los van een ziekenhuisopname.
Hoe werkt de waarborg 'Ernstige ziekte'?
- Aanvraag tot activering van de waarborg
Om de waarborg ‘Ernstige ziekte’ te activeren, moet je ons een medisch verslag bezorgen, opgesteld door je behandelende arts, met daarin de naam van je ziekte, de datum van de diagnose en de voorziene behandeling.
- Opvolging van je dossier 'Ernstige ziekte'
Na een bepaalde tijd kan een nieuw medisch verslag opgevraagd worden om de evolutie van je dossier te kennen.
- Einde van de ernstige ziekte
De waarborg eindigt als het medisch verslag aantoont dat je genezen bent en er geen tekenen van de ziekte meer zijn. Maar de kosten voor de jaarlijkse opvolging van je ernstige ziekte blijven we terugbetalen.
- Hervallen
Als de ziekte na een tijd terugkeert, kan de waarborg ‘Ernstige ziekte’ opnieuw geactiveerd worden. In dat geval wordt de bovenstaande procedure herhaald.
Raadpleeg de waarborgen van je hospitalisatieplan of contract om na te gaan welke aandoeningen in aanmerking komen om erkend te worden binnen de waarborg ‘Ernstige ziekte’.
Mijn MyAG Employee Benefits app
Je kan de MyAG Employee Benefits app op je smartphone downloaden via de Google Play Store of App Store.
Installeer de app door de stappen in deze gids te volgen.
Hoe meld ik me aan op de MyAG Employee Benefits app?
Als je de app nog niet hebt geïnstalleerd, kan je dat nog steeds doen. Daarvoor heb je je klantreferentie nodig. Die vind je op je My Healthcare Card of in de communicatie (brief/e-mail) die we je hebben gestuurd.
Je klantreferentie is jouw persoonlijk identificatienummer. Deze heeft het volgende formaat: 0079-XXXXXXXX-XX. Je kan je klantreferentie vinden via:
- Je My Healthcare Card.
- Je uitnodigingsmail met betrekking tot MyAG Employee Benefits.
- Je uitnodigingsbrief met betrekking tot MyAG Employee Benefits.
Heb je in het verleden al eens een hospitalisatie gemeld?
Dan heb je hierover een brief of een e-mail van ons gekregen. De klantreferentie is het nummer dat je terugvindt in het referentieblokje van AG.
De My Healthcare Card maakt jou het leven makkelijker omdat je niet langer je apotheekkosten hoeft op te sturen.
Laat je My Healthcare Card scannen bij de apotheek en je facturen worden rechtstreeks naar AG gestuurd. Alles verloopt elektronisch, wat zorgt voor een vlotte terugbetaling.
Let wel: je moet eerst je My Healthcare Card activeren. Dat doe je door je te registreren op MyAG Employee Benefits (app of computer) en ons je rekeningnummer en e-mailadres te bezorgen.
De My Healthcare Card is geen betaalmiddel. Na het scannen van de kaart door je apotheker, worden je kosten automatisch naar AG gestuurd. Vergeet je aankopen dus niet zelf voor te schieten.
Je kan je kaart niet gebruiken als je in het ziekenhuis opgenomen wordt. In dat geval is het beter om je hospitalisatie op voorhand te melden. Lees voor meer informatie de FAQ 'Wanneer moet ik een hospitalisatie melden?'.