De zomer komt eraan… en dat betekent dat veel mensen dromen van zon, ontspanning en een welverdiende pauze. Als uw medewerkers van plan zijn om naar het buitenland te reizen, kunnen ze dat met een gerust hart doen: de hospitalisatieverzekering die u voor hen hebt afgesloten biedt ook daar bescherming. Onze uitgebreide gezondheidsdiensten zijn altijd beschikbaar in hun app. En dat betekent minder administratie voor uw HR-dienst en meer gemoedsrust voor iedereen!
Verzekeringsattest aanvragen? Uw medewerkers kunnen dit zelf!
In bepaalde landen is het verzekeringsattest vereist voor het verkrijgen van een visum of voor toegang tot medische zorg. Zonder dit attest kunnen ziekenhuizen en artsen de behandeling van uw medewerkers weigeren.
Uw medewerkers kunnen het attest zelf aanvragen via MyAG Employee Benefits, zowel via de computer als de app. Binnen de 24 uur ontvangen zij het benodigde document rechtstreeks in hun mailbox. Vervolgens kunnen zij het attest downloaden en opslaan op hun smartphone, zodat het altijd beschikbaar is, ook zonder internetverbinding. Deze oplossing biedt uw medewerkers gemak en zekerheid, terwijl de administratieve last voor uw HR-afdeling wordt verminderd.
Hoe kunnen uw werknemers hun verzekeringsattest aanvragen? Dat leest u hier.
Krijgt u elk jaar heel wat vragen over het verzekeringsattest? Informeer uw medewerkers met het communicatiemateriaal op onze Toolkit-site!
Overal verzekerd, zorg zonder grenzen
Onze hospitalisatieverzekering biedt uw medewerkers de best mogelijke zorg, waar ze zich ook bevinden. Deze verzekering omvat onder andere:
- Wereldwijde dekking: voor zowel geplande behandelingen (mits goedkeuring van het ziekenfonds) als voor onverwachte ziekenhuisopnames, overal ter wereld.
- Medische kosten: vergoeding van medische kosten bij ziekte of ongeval, inclusief ziekenhuisopname (ook in een eenpersoonskamer indien voorzien in uw dekking), doktersbezoeken en medicatie.
- Derdebetalersregeling: in de meeste gevallen hoeven uw werknemers ter plaatse niets voor te schieten. AG ontvangt en regelt de ziekenhuisfactuur.
- Als u ook koos voor de waarborg Bijstand in het buitenland:
- Dringend vervoer naar het ziekenhuis
- Dringende medische hulp
- Kosten voor een eventuele repatriëring naar België
- Opzoekings- en reddingskosten (bv. na een ongeval of natuurramp, tot maximaal 5.000 euro)
- Eventuele verblijfskosten voor een familielid dat ter plaatse gaat om de patiënt bij te staan
- En nog veel meer
My Care, een digitale arts altijd binnen handbereik
Dankzij Doktr, geïntegreerd in de gezondheidsservice My Care by AG, kunnen uw werknemers snel en eenvoudig contact opnemen met een arts. My Care by AG is inbegrepen in uw collectieve verzekering en is beschikbaar via de MyAG Employee Benefits app. Uw werknemers hebben toegang tot:
- Teleconsultaties* met een Belgische erkende arts. Dit is vooral handig in een vreemd land, waar taalbarrières en onbekende zorgsystemen stressvol kunnen zijn.
- Medische adviezen en diagnoses, zonder wachttijden of verplaatsing. Uw werknemers openen gewoon de app en krijgen direct de hulp die ze nodig hebben.
- Voorschriften op afstand, die onmiddellijk na de consultatie beschikbaar zijn in de app, samen met een verslag voor de eigen huisarts.
*tegen een tarief van € 26,84 zonder wettelijke tussenkomst.
My Care Premium, extra zorg voor uw werknemers
Biedt u uw werknemers het uitgebreidere My Care Premium aan, dan zijn twee online Doktr-videoconsultaties per jaar voor hen gratis inbegrepen.
Daarnaast kunnen uw werknemers onbeperkt gebruikmaken van de Symptom Checker, een betrouwbaar hulpmiddel dat gebaseerd is op meer dan tien jaar medische ervaring en kunstmatige intelligentie. Hoe werkt het? Ze openen eenvoudig de app, voeren hun symptomen in en krijgen informatie over mogelijke aandoeningen.
Wordt uw werknemer opgenomen in het ziekenhuis in het buitenland?
Dan is het belangrijk om direct contact op te nemen met Touring, de bijstandsverlener van AG. Bel hiervoor naar +32 (0)2 664 01 70 (24/7 bereikbaar). Zodra Touring op de hoogte is gebracht, nemen wij alles van u over, inclusief de terugbetaling.
Uw werknemers kunnen dit nummer ook altijd terugvinden in de MyAG Employee Benefits app.
Wil u hen hierbij begeleiden? Bekijk dan hier hoe u dit eenvoudig uitlegt aan uw medewerkers.
Altijd en overal toegang tot zorg met de MyAG Employee Benefits app
Kennen uw werknemers de app al? De naderende zomervakantie is een goede gelegenheid om hen te herinneren aan de vele voordelen van de app:
- Snel en eenvoudig hospitalisatiekosten indienen en opvolgen.
- Altijd inzicht in wat hun verzekering dekt.
- Onbeperkte toegang tot de gezondheidsdiensten in de app.
- Direct contact met onze klantendienst.
Moedig uw werknemers aan om de MyAG Employee Benefits app vandaag nog te downloaden. Op onze Toolkit-site vindt u een handige verzameling van affiches, mailtemplates, intranetberichten en onepagers om uw medewerkers te informeren over alle voordelen die u hen biedt. Hoe beter geïnformeerd, hoe tevredener uw medewerkers.