Mijn favorieten 0
Zorgeloos op vakantie

Zorgeloos op vakantie: wat u en uw werknemers moeten weten

Delen
Deze pagina delen
WhatsApp
Email
Link kopiëren
Opslaan
De wintermaanden staan voor de deur en dat betekent dat veel van uw werknemers zich voorbereiden op een welverdiende vakantie. Of ze nu gaan skiën in de Alpen of de zon opzoeken in een exotische bestemming, dankzij de hospitalisatieverzekering die u voor hen afsloot en onze uitgebreide gezondheidsdiensten kunnen ze met een gerust hart op reis vertrekken.

Zelf een verzekeringsattest aanvragen

 

Een belangrijk onderdeel van de vakantievoorbereiding is het verzekeringsattest. In sommige landen is een verzekeringsattest nodig voor het verkrijgen van een visum of om toegang te krijgen tot medische zorg. Zonder dit document kunnen ziekenhuizen en artsen weigeren om uw werknemers te behandelen.

Goed nieuws! Dat nuttige document kunnen uw werknemers nu zelf aanvragen via MyAG Employee Benefits op hun computer of in de app. Met slechts een paar klikken hebben ze het benodigde attest binnen 24 uur in hun mailbox. Ze kunnen het attest downloaden en opslaan op hun smartphone, zodat ze het altijd bij de hand hebben, zelfs zonder internetverbinding. Het biedt gemak, snelheid en gemoedsrust voor hen en minder administratieve last voor uw HR-afdeling.

Hoe kunnen uw werknemers hun verzekeringsattest aanvragen? Dat leest u hier.

Goed verzekerd, waar ook ter wereld

 

Onverwachte gezondheidsproblemen kennen geen grenzen. Ze kunnen overal en op elk moment optreden, ook in het buitenland. Gelukkig biedt uw hospitalisatieverzekering de best mogelijke zorg. Deze omvat onder andere:

  • Wereldwijde dekking: voor zowel geplande behandelingen (mits goedkeuring van het ziekenfonds) als voor onverwachte ziekenhuisopnames, overal ter wereld.
  • Medische kosten: vergoeding van medische kosten bij ziekte of ongeval, inclusief ziekenhuisopname (ook in een eenpersoonskamer indien voorzien in uw dekking), doktersbezoeken en medicatie.
  • Derdebetalersregeling: in de meeste gevallen hoeven uw werknemers ter plaatse niets voor te schieten. AG ontvangt en regelt de ziekenhuisfactuur.
  • Als u ook koos voor de waarborg Bijstand in het buitenland:
    • Dringend vervoer naar het ziekenhuis
    • Dringende medische hulp
    • Kosten voor een eventuele repatriëring naar België
    • Opzoekings- en reddingskosten (bv. na een ongeval of natuurramp, tot maximaal 5.000 euro)
    • Eventuele verblijfskosten voor een familielid dat ter plaatse gaat om de patiënt bij te staan
    • Etc.
Biedt u uw werknemers graag nog meer comfort met de waarborg Bijstand in het buitenland? Contacteer ons via de groene knop hieronder of spreek uw vertrouwde contactpersoon bij AG erover aan.

Doktr, altijd een arts binnen handbereik

 

Dankzij Doktr, geïntegreerd in de gezondheidsservice My Care by AG, kunnen uw werknemers snel en eenvoudig contact opnemen met een arts. My Care by AG is inbegrepen in uw collectieve verzekering en is beschikbaar via de MyAG Employee Benefits app. Uw werknemers hebben toegang tot:

  • Teleconsultaties* met een Belgische erkende arts. Dit is vooral handig in een vreemd land, waar taalbarrières en onbekende zorgsystemen stressvol kunnen zijn.
  • Medische adviezen en diagnoses, zonder wachttijden of verplaatsing. Uw werknemers openen gewoon de app en krijgen direct de hulp die ze nodig hebben.
  • Voorschriften op afstand, die onmiddellijk na de consultatie beschikbaar zijn in de app, samen met een verslag voor de eigen huisarts.

 

*tegen een tarief van € 26,01 zonder wettelijke tussenkomst.

My Care Premium, extra zorg voor uw werknemers

 

Biedt u uw werknemers het uitgebreidere My Care Premium aan, dan zijn twee online Doktr-videoconsultaties per jaar voor hen gratis inbegrepen.

Daarnaast kunnen uw werknemers onbeperkt gebruikmaken van de Symptom Checker, een betrouwbaar hulpmiddel dat gebaseerd is op meer dan tien jaar medische ervaring en kunstmatige intelligentie. Hoe werkt het? Ze openen eenvoudig de app, voeren hun symptomen in en krijgen informatie over mogelijke aandoeningen.

Wil u meer weten over de My Care Premium-services? Contacteer ons via de groene knop hieronder of spreek uw vertrouwde contactpersoon bij AG erover aan.​

Wordt uw werknemer opgenomen in het ziekenhuis in het buitenland?

 

Dan is het belangrijk om direct contact op te nemen met Touring, de bijstandsverlener van AG. Bel hiervoor naar +32 (0)2 664 01 70 (24/7 bereikbaar). Zodra Touring op de hoogte is gebracht, nemen wij alles van u over, inclusief de terugbetaling.

Uw werknemers kunnen dit nummer ook altijd terugvinden in de MyAG Employee Benefits app.

Altijd en overal toegang tot zorg met de MyAG Employee Benefits app

 

Kennen uw werknemers de app al? De naderende wintervakantie is een goede gelegenheid om hen te herinneren aan de vele voordelen van de app:

  • Snel en eenvoudig hospitalisatiekosten indienen en opvolgen.
  • Altijd inzicht in wat hun verzekering dekt.
  • Onbeperkte toegang tot de gezondheidsdiensten in de app.
  • Direct contact met onze klantendienst.

Moedig uw werknemers aan om de MyAG Employee Benefits app vandaag nog te downloaden en te ontdekken hoe eenvoudig het is om hun gezondheid in eigen handen te nemen.

We wensen u en uw werknemers een warme, veilige en gezonde vakantie!