My AG voor professionals
De nieuwe klantenzone voor uw AG-contracten
Eenvoudig en veilig. Via My AG kan u de contracten voor uw onderneming zelf online beheren.
Uw onderneming is nog niet geregistreerd op My AG of u weet het niet zeker?
Als uw onderneming nog niet geregistreerd is, moet u een digitaal beheerder aanduiden. Een digitaal beheerder is de persoon binnen uw onderneming die toegang krijgt tot uw klantenzone. Hij kan (volledige of gedeeltelijke) toegang verlenen aan andere personen.
Uw onderneming is al geregistreerd op My AG?
Om toegang te krijgen tot My AG, hebt u uw itsme® -account of uw identiteitskaart (eID) en een eID-kaartlezer nodig
Waarom My AG gebruiken?
Ontdek My AG voor professionals
Over My AG
In deze klantenzone kan u…
De details van de contracten van uw onderneming raadplegen (dekkingen, documenten, betaalde of te betalen premies)
Gebruikers toegang geven tot uw klantenzone.
Uw attesten verkrijgen (BA Ondernemingen, Arbeidsongevallen en Tienjarige BA) en uw werven aangeven
Meer info over verzekeringsattesten en aangiften van werven
De gegevens voor de afrekening van uw contracten BA Ondernemingen invoeren
Meer info over de gegevens voor de premie-afrekening
Veelgestelde vragen
Gaat uw digitale beheerder met pensioen of verandert hij/zij van functie en moet u een nieuwe aanstellen?
Klik op www.ag.be/myagwelkom en volg de drie onderstaande stappen:
- Identificeer uzelf
- Identificeer uw onderneming
- Duid de nieuwe digitale beheerder aan
Die persoon moet zich dan registreren via itsme of met zijn/haar elektronische identiteitskaart (eID).
Momenteel kan dit nog niet in uw klantenzone My AG. Neem hiervoor contact op met uw tussenpersoon of het Customer Contact Center via het contactformulier of telefonisch op +32 2 664 13 60 (maandag tot vrijdag, 8.00 tot 16.30 uur).
Als de gegevens die u ziet tijdens de registratie van uw onderneming niet correct zijn, kunt u de registratie verderzetten en vervolgens contact opnemen met uw tussenpersoon of het Customer Contact Center om deze te wijzigen
Schadegevallen binnen uw schadeverzekeringen (auto, woning, familiale enz.) vindt u terug in uw klantenzone op My AG. Ongeacht of ze zijn afgehandeld of niet (minder dan 5 jaar oud).
Schadegevallen binnen uw verzekeringen Leven (sparen, levensverzekering enz.) zijn nog niet beschikbaar in uw klantenzone op My AG.
Voor een overzicht van uw verzekeringen en schadegevallen gezondheidszorg kan u terecht op My Global Benefits.
Meer informatie over het aangeven van een schadegeval vindt u in onze infofiche.
Controleer eerst:
- • of uw onderneming al geregistreerd is op My AG
- • of u gekend bent als digitaal beheerder of gebruiker van deze onderneming op My AG
Als dat het geval is en u hebt geen toegang, neem dan contact op met het Customer Contact Center via het contactformulier of telefonisch op +32 2 664 13 60 (maandag tot vrijdag, 8.00 tot 16.30 uur).
In jouw persoonlijke klantenzone kan je je actieve verzekeringen bekijken die op jouw naam en op naam van jouw vennootschap staan. Je ziet er volgende producten:
- • Mobiliteit: auto, motor, fiets, motorhome, …
- • Wonen: woning, kantoor, handel, ...
- • Gezin: familiale, prive-ongevallen, bijstand, rechtsbijstand, overlijden
- • Sparen en beleggen
- • Pensioen
- • Producten in verband met uw beroepsactiviteit
Voor een overzicht van je gezondheidsverzekeringen kan je terecht op www.myageb.aginsurance.be
Je vindt volgende documenten in je klantenzone:
- • Contracten
- • Betalingsuitnodigingen
- • Verzekeringsbewijs (vroegere groene kaart)
- • Fiscale attesten, bijv. van je pensioen- of rechtsbijstandsverzekeringen
- • Jaaroverzichten van je pensioen- en spaar/beleggingsverzekeringen
Momenteel kan dit nog niet. We voorzien dit wel binnenkort.
Jouw verzekeringsdocumenten Niet-Leven (auto, woning, familiale, rechtsbijstand, bijstand, privé-ongevallen, …) kan je digitaal ontvangen. Meld je aan in je klantenzone, rubriek 'Premies' van uw contract en geef aan dat je je documenten via e-mail wenst te ontvangen.
De klantenzone van uw onderneming is toegankelijk voor de digitaal beheerder van uw onderneming. Deze persoon kan daarnaast ook volledig of gedeeltelijk toegang geven aan andere personen binnen of buiten uw onderneming (bijv. de boekhouder).
Contacteer ons Customer Contact Center:
- • via e-mail : myag@aginsurance.be
- • telefonisch op +32 2 664 13 60 van 08:00 tot 16:30