AG is een echte supporter van de Belgische samenleving. En omdat we ook van wat avontuur houden, zetten we het hele jaar door allerlei initiatieven op om mensen te stimuleren meer te bewegen en gezonder te leven. Kleinere acties of grote events, we doen het allemaal. Hoe? Aan de hand van een vernuftige brand activation-strategie die op 2 pijlers steunt: Cycling en Healthy lifestyle.
Onze brand activation-strategie
Healthy Lifestyle
Een actief en gezond leven leiden. Voor sommigen is het dagelijkse kost, voor anderen een echt avontuur. Bij AG engageren we ons om iedereen bewust te maken van het belang ervan. We laten je wandelen en lopen, het hele jaar door, in het hele land. Want elke stap die je zet, is de moeite waard.
Cycling
Kasseien, modder, regen, wind. Afzien. Historische parcours, teamwerk, vriendschap op en naast de fiets. Genieten. Bestaat er een mooiere sport dan wielrennen? Wij geloven van niet. Daarom is AG al meer dan 25 jaar trouwe partner van de Belgische wielersport. Dankzij een ecosysteem van partnerships ondersteunen we alle disciplines en niveaus.
Onze partnerships
Het leven draait om ervaringen. Bij AG willen we mensen samenbrengen en de kans geven om voluit te gaan. En da’s een serieuze uitdaging. Eén die we met veel plezier en volle overtuiging aanvaarden. Elke dag zetten we onze schouders onder organisaties, initiatieven en evenementen die aansluiten bij de ambitie van AG op sportief en maatschappelijk vlak.
Onze sleutelwaarden
Het leven is een avontuur. AG verzekert het. Via onze producten, maar ook via een brand activation-strategie die je doet bewegen. Want da’s goed voor je lichaam en geest. Van start tot finish zijn we supporter van jouw welzijn.
We slaan de handen in elkaar met federaties en organisatoren van actieve evenementen om een positieve impact op de Belgische samenleving te creëren. Hierbij is het belangrijk dat de initiatieven via onze partnerships toegankelijk zijn voor een breed publiek, nationaal erkend zijn en onze waarden weerspiegelen.
Voorkomen is beter dan genezen. Daarom zetten we sterk in op preventie door initiatieven te steunen als Stichting tegen Kanker, en door gratis zonnecrèmedispensers ter beschikking te stellen aan de kust en op andere openbare plaatsen.
Ons maatschappelijk engagement is als een rode draad in onze brand activation-strategie. We zijn dan ook al meer dan 10 jaar trotste supporter van Paralympic Team Belgium. Samen moedigen we mensen met een beperking aan om een sportactiviteit te beoefenen volgens hun mogelijkheden.
Om onze maatschappelijke rol optimaal te vervullen, moeten we onze merkbekendheid en onze positie als marktleider elke dag verstevigen. Dat doen we door onze medewerkers, klanten en partners keer op keer te verbazen met unieke en avontuurlijke momenten.
Cycling
AG is een rasechte Belgische verzekeraar. Wielrennen zit dan ook in ons DNA. Al meer dan 25 jaar staan wij en Belgian Cycling samen op de trappers om de nationale teams aan te moedigen, in alle categorieën en disciplines. De renners en rensters zijn dankzij hun prestaties en doorzettingsvermogen uitgegroeid tot echte rolmodellen. En zo krijgen ze dus ook anderen aan het fietsen.
Maar we richten ons ook op bepaalde doelgroepen door specifiek projecten voor vrouwen en kinderen te steunen.
De afgelopen jaren hebben we een tandje bijgestoken om ons wielerengagement te vergroten. Zo besliste AG in 2021 om hoofdpartner te worden van twee van de meest prestigieuze wielerwedstrijden van de UCI World Tour: Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl.
En sinds 2022 is AG ook de eerste titelsponsor van een nieuw Belgisch professioneel vrouwenteam onder de vleugels van wielericoon Patrick Lefevre: AG Insurance - Soudal. Een ploeg in volle ontwikkeling die intussen haar WorldTour-licentie voor 2024 op zak heeft.
Healthy Lifestyle
Rennen, stappen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Als je voldoende beweegt, verhoog je je levenskwaliteit. Logisch, maar niet altijd even makkelijk. Gelukkig is AG er om je een duwtje in de rug te geven.
Onder de noemer MovebyAG organiseren we het hele jaar door sportieve uitdagingen voor verschillende doelgroepen (zowel getrainde sporters als liefhebbers). Denk maar aan de AG Coast Walk, de AG Semi Marathon de Nivelles, de corrida’s in december. Maar ook studentenevents zoals de 24 urenloop in Leuven, de Gentse 12 urenloop, de 10 urenloop van Antwerpen, 5&10 Km de l’ULB, 5&10 Miles de Louvain-La-Neuve, … Zo helpen we de samenleving om te vechten tegen een sedentaire levensstijl, ook wel het nieuwe roken genoemd.
Naast onze inspanningen om een gezonde levensstijl te promoten, zetten we ook volop in op preventie. We steunen onder meer initiatieven als Stichting tegen Kanker.
Contact
Onze partnerships en evenementen zijn voor de rest van het jaar reeds vastgelegd. Wij aanvaarden bijgevolg geen nieuwe.