Nergens ter wereld is de beleving van het wielrennen zo groot als in België: op topniveau, maar ook bij de honderdduizenden actieve en passieve wielerfanaten. Mannen én steeds meer vrouwen. Om het Belgische vrouwenwielrennen te ondersteunen in zijn verdere ontwikkeling, is AG de eerste hoofdsponsor van de jonge en ambitieuze vrouwenploeg AG Insurance – Soudal.
De top van het vrouwenwielrennen verbreden, door te werken vanaf de basis. Dat is de duurzame groeistrategie van AG Insurance – Soudal. Het team rekent daarvoor op de knowhow van iconen uit de Belgische wielersport zoals Patrick Lefevere (CEO van Soudal – Quick-Step), Natascha den Ouden (CEO van AG Insurance – Soudal), ex-topwielrenner Servais Knaven (sportdirecteur AG Insurance – Soudal) en ex-topwielrenster Jolien D’hoore (ploegleidster van AG Insurance – Soudal).
“En op de steun van AG Insurance”, zegt Natascha den Ouden. “Ik ben erg trots dat AG als bedrijf begrijpt waarvoor we willen staan en wat we willen opbouwen voor het mondiale en het Belgische vrouwenwielrennen.”